75 jaar Chrysler in Frankfurt

Chrysler

10 augustus 1999

75 jaar Chrysler in Frankfurt

Op de komende Frankfurt Motorshow zal Chryslers 75-jarig bestaan centraal staan. Dit jubileum zal het merk vieren met een aantal debutanten, waaronder een Europese en een wereldprimeur.

Nieuwe Neon

In Frankfurt beleeft de nieuwe Chrysler Neon zijn Europese première. De nieuweling wordt gekenmerkt door een opvallende vormgeving met duidelijke Chryslerkenmerken. Er is sprake van een volledig nieuw model, met een groot aantal verbeteringen aan carrosserie en techniek. De binnenruimte nam toe, evenals de kofferruimte, terwijl ook het onderstel onder handen werd genomen. Het resultaat is een auto volgens Chrysler-traditie: een karakteristiek ontwerp, voor automobilisten met een passie voor autos.

PT Cruiser

Deze concept car beleefde zijn debuut in Detroit, vervolgens was hij te zien in Genève en nu zal de definitieve versie op de Frankfurt Motorshow worden getoond. Dit compacte ruimtewonder zal vanaf voorjaar 2000 in de Nederlandse showrooms te zien zijn en geeft een nieuwe dimensie aan het begrip gezinsauto.

Jeep Commander

Deze concept car werd eveneens voor het eerst in Detroit gepresenteerd en is opnieuw te bewonderen in Frankfurt.

Wereldprimeur

Bovendien heeft Chrysler een absolute wereldprimeur: net als destijds de Pronto Cruizer, heeft Chrysler speciaal voor de Europese markt een concept car ontwikkeld, die met recht spectaculair mag worden genoemd.

Frankfurt Motorshow (IAA)

Data:

16 t/m 26 september

Openingstijden:

Maandag t/m vrijdag: 9.00 tot 20.00 uur

Zaterdag en zondag: 9.00 tot 18.30 uur

Plaats:

Messe, Frankfurt am Main (D)

Chrysler/Jeep stand in Hal 5