Apex Interactive ontwikkelt online campagne voor Toshiba

Datum nieuwsfeit: 16-09-1999

Apex Interactive ontwikkelt nieuwe online campagne voor Toshiba Information Systems Benelux.

Uden, 16 september 1999. Apex Interactive (www.apex.nl), één van Nederlands snelstgroeiende bureaus voor interactieve communicatie, heeft voor Toshiba - wereldmarktleider in mobiele pc’s - een nieuwe online campagne ontwikkeld.

De campagne is opgezet rondom de Toshiba Equium PC en wordt alleen op Internet ingezet. Menno van der Bil - marketing manager van Toshiba - ziet deze Equium campagne als een goede test. “Als Toshiba willen we graag ervaring opdoen hoe we met tussenkomst van dealers via het Internet kunnen verkopen. Dat we daarbij kiezen voor online dealers is logisch. In tegenstelling tot enkele van onze concurrenten blijven wij geloven in het leverage effect dat dealers bewerkstelligen. En of dit nu dealers zijn met een fysieke winkel of met een winkel op Internet, dat maakt voor ons niet zoveel uit”.
Apex Interactive is nauw betrokken geweest bij de strategie en besluitvorming voor deze Internet inzet. “Het is een hele uitdaging als een klant besluit om voor een campagne enkel en alleen het Internet in te zetten. Echter, wij zijn ervan overtuigd dat de banners, die zonder uitzondering geplaatst zijn op druk bezochte sites, een behoorlijk aantal doorklikken garanderen naar de speciaal ontwikkelde reclamesite voor de Equium”, zegt Marc van der Wielen van Apex Interactive.

De reden voor Toshiba om Apex Interactive in te schakelen is volgens Van der Wielen gelegen in het feit dat Apex de ideale balans weet te vinden tussen inzet van technologie, marketing en communicatie, met inbegrip van traditionele media. “In de markt zien we eigenlijk maar weinig soortgelijke bureaus, ofwel ze hebben een technisch verleden ofwel ze hebben een communicatie-achtergrond. Internet communicatie vergt een heel andere benadering en instelling, en ik denk dat wij wel aardig doorhebben welke”, aldus Van der Wielen.

Over Apex Interactive
Apex Interactive ontwikkelt en implementeert Internet en Marketingcommunicatie strategieën voor middelgrote en grote organisaties. Met een sterke expertise in E-business, E-commerce en E-branding behoort Apex Interactive tot één van de toonaangevendste bureaus van Nederland. Apex Interactive werkt voor aansprekende klanten als: Toshiba Information Systems, Danka Nederland, Codis, Mars, 2B Interactive, Neways Electronics International, Delaware, Intervet, EMI, Van Tilburg mode en UUNET.

Noot voor redacties