Introductie Freeler groot succes

Datum nieuwsfeit: 16-09-1999

Introductie Freeler groot succes

Freeler noteert binnen twee weken 220.000 aanmeldingen voor gratis Internet

Lelystad, 16 september 1999 - Freeler, de nieuwe Internetprovider, heeft in de eerste twee weken na introductie al ruim 220.000 klanten geregistreerd. Daarmee laat Freeler zien dat gratis Internet inderdaad doorbreekt in Nederland. Klanten krijgen vanaf 1 oktober gratis toegang tot Internet en een volwaardig e-mailadres. Aan het eind van het jaar heeft Freeler tot doel zo?n 300.000 klanten te hebben.

Freeler lijkt hard op weg om haar doelstelling, 300.000 mensen voorzien van gratis Internet, te halen. Deze grote aantallen klanten gaan overigens niet ten koste van de hoge kwaliteit van de dienstverlening die Freeler wil gaan bieden. Freeler heeft als organisatie ervaring met grote groepen gebruikers, waaronder de Gironet klanten van de Postbank.

Daarnaast zorgt Freeler voor voldoende capaciteit om al de klanten het net op te kunnen laten gaan.

De initiatiefnemers van Freeler zijn Postbank, Nationale-Nederlanden en ING Bank. Deze bedrijven hebben hun klanten in de afgelopen weken via diverse mailings aanbevolen om zich bij Freeler aan te melden. De respons op deze mailing blijkt massaal. Het gevolg is een stormloop voor gratis Internet van Freeler.

Freeler richt zich vooral op het brede publiek. Om Internet voor iedereen toegankelijk te maken, is Freeler gratis. Mensen betalen slechts eenmalig 5,- registratiekosten, waarna ze een gratis Freelerpakket ontvangen met de benodige software. Na installatie hebben abonnees toegang tot het wereldwijde Internet. De enige kosten die dan nog overblijven zijn de telefoontikken tijdens het Internetten. Hiervoor betaalt de klant het lokale telefoontarief. Ook het gebruik van e-mail kost bij Freeler weinig vergeleken met andere gratis aanbieders. Dit komt doordat Freeler een zogenaamd POP3- e-mailadres verstrekt. Mensen betalen alleen telefoontikken om hun mail op te halen en te versturen. Het lezen en schrijven van berichten gebeurt offline, dus kosteloos.

Voor veel mensen is er ook een technische drempel om het Internet op te gaan. Freeler neemt deze laatste drempel weg doordat de Freeler-software zeer eenvoudig te installeren is en door een uitgebreide helpdesk. Om er voor te zorgen dat Internetgebruikers eenvoudiger hun weg vinden, wil Freeler een gids zijn op Internet. Begin oktober zal de Freeler website geheel vernieuwd worden.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Ronald Schepers

Schoep & Van der Toorn