Politiebericht Gemert/Laarbeek

Korps: Brabant-Zuid-Oost, plaats: Gemert/Laarbeek 09/16/99

Persberichten 16 september 1999/

Politieberichten

AANHOUDINGEN IVM OVERVAL JUMBO LIESHOUT:
Vorige week werden in verband met de overval bij de jumbo supermarkt te Lieshout twee personen door de politie aangehouden. Het gaat om een 19 jarige jongen uit Helmond en een 19 jarige jongen uit Beek en Donk. Bij een huiszoeking in Helmond werden spullen aangetroffen verband houdende met deze overval, zoals een bivakmuts, en een pistool. Beide personen bevinden zich thans in voorlopige hechtenis. Op 30 juli 1999 werd de jumbo supermarkt in Lieshout overvallen. Kort na sluitingstijd om 21.00 uur kwam een gemaskerde man via de personeelsingang de jumbo binnen. Hij bedreigde met een vuurwapen de personeelsleden. Zij werden vastgebonden en een van hen moest onder dreiging de kluis openen. De overvallen ging er vervolgens met de buit van enkele 10 duizenden guldens ervan door. van de buit is niets teruggevonden.

VERNIELINGEN TE BAKEL:
In de nacht van dinsdag op woensdag werden op het recreatiecentrum de Kanthoeve te Bakel door onbekenden een zestal personenauto's beschadigd door o.a. de ruiten in te gooien en de carrosserie te bekrassen. Tevens werd van een chalet de ruiten ingegooid.

AANRIJDING MET GEWONDEN TE GEMERT:
Woensdagmiddag omstreeks 17:15 uur kwamen op het Boekent te Gemert twee personenauto's frontaal met elkaar in botsing. Een 38-jarige Gemertse bestuurder week naar links uit voor een overstekende hond en kwam hierbij frontaal in botsing met een tegenligger welke bestuurd werd door een 51-jarige inwoner uit Bakel. Drie kinderen welke in de auto zaten van de Gemertenaar werden met diverse letsels overgebracht naar het ziekenhuis te Helmond. De beide bestuurders moesten zich onder doktersbehan-deling stellen.

RIJBANEN VERONTREINIGD TE GEMERT:
Vanochtend tijdens de ochtendspits vond het verkeer in Gemert op de rondwegen ernstig overlast door met dieselolie besmeurde wegen. Op zowel de rotonde ter hoogte van het tankstation Jos Maas, als op de Zuid-Om, West Om, Heuvel en Stereind was het wegdek plaatselijk spiegelglad door dieselolie welke een onbekend gebleven vrachtwagen verloren was. Tengevolge van de gladheid gingen op het Stereind twee bromfietsers, wat alleen materiele schade tot gevolg had. Door de brandweer Gemert werd het wegdek gereinigd.