Politiebericht Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 16-09-1999

Donderdag 16 September

RECALCITRANTE VROUW ('s-Hertogenbosch)

Woensdagavond is een 49-jarige Boxtelse op de Krullartstraat in 's-Hertogenbosch in verband met lastig gedrag, door een horecaondernemer buiten de zaak gezet. E.e.a. ging echter niet zonder slag of stoot, de vrouw verzette zich heftig. Tijdens de schermutseling sneuvelde een ruit van een tegenovergelegen winkel. Om verdere escalatie te voorkomen is de vrouw met haar echtgenote overgebracht naar het politiebureau. Ook op het bureau wilde de vrouw geen kant op. Zij schold agenten uit, schopte, ontkleedde zich in de ophoudkamer en besmeurde de wanden daarvan met een gebruikte tampon. De vrouw bleek een alcoholprobleem te hebben. Nadat haar echtgenote toezegde de vernielde ruit te vergoeden mocht de vrouw naar huis.

HAIRWAVEKLANT BETAALT NIET ('s-Hertogenbosch)

Woensdagavond is een 19-jarige vrouw zonder vaste woon-of verblijfplaats bij een Hairwavestudio aan de Zesde Rompert in 's-Hertogenbosch aangehouden als verdacht van flessentrekkerij. De vrouw liet haar haar behandelen voor een bedrag van ruim Fl. 1.800,=. Na afloop van de behandeling bleek zij niet te kunnen betalen. Een medewerkster van de zaak herkende de vrouw op dat moment als dezelfde die in een vestiging van het bedrijf in Utrecht, ongeveer twee jaar geleden, na een soortgelijke behandeling niet had betaald. Zij belde de politie. De vrouw is overgebracht naar het bureau. De vrouw verklaarde het kapsel nodig te hebben voor haar werk bij een stripteasebureau. Zij is na verhoor heengezonden.

MAN AANGEHOUDEN VOOR BOETE ('s-Hertogenbosch)

Woensdag is een 33-jarige inwoner uit Sittard bij een controle op de Vliertstraat in 's-Hertogenbosch aangehouden omdat hij nog een boete van Fl. 190,= op zijn naam had staan. Aangezien hij niet kon betalen is hij voor twee dagen vervangende hechtenis ingesloten.

WONINGINBRAAK ('s-Hertogenbosch)

Woensdagavond is ingebroken in een woning aan de Ophoviuslaan in 's-Hertogenbosch. Toegang is verkregen door het vernielen van een ruit. Uit de woning zijn o.a. een computer, een TV en sieraden ontvreemd.

MAN GEWOND NA VAL ('s-Hertogenbosch)

Woensdagavond is een 24-jarige Bosschenaar in de Stationspassage in 's-Hertogenbosch uitgegleden op een stalen trap en gewond geraakt. De man is per ambulance overgebracht naar het ziekenhuis, waar een hoofdwond is gehecht.

BUIT BEROVING ZES GULDEN ('s-Hertogenbosch)

Woensdagavond is een 78-jarige inwoonster uit 's-Hertogenbosch beroofd van haar portemonnee met zes gulden. De vrouw liep door de Scheidingstraat in haar woonplaats toen plotseling haar tas van achteren van haar schouder werd getrokken. De vrouw kwam ten val en liep een gekneusde schouder en heup op. Zij is per ambulance overgebracht naar het GZG. De ca. 20-jarige dader ging er na de beroving lopend vandoor. De tas zonder portemonnee is later in de omgeving teruggevonden. De politie verzoekt eventuele getuigen contact op te nemen met tel.nr. 073 - 6991699.

GEBROKEN NEUS ('s-Hertogenbosch)

Donderdagmorgen heeft een 49-jarige inwoonster van 's-Hertogenbosch in de Stationstunnel in haar woonplaats een gebroken neus opgelopen. De vrouw reed op haar fiets door de tunnel en werd plotseling door een onbekende vrouw met een paraplu van haar fiets afgeslagen. In het ziekenhuis is zij behandeld aan de gebroken neus. De politie onderzoekt de zaak.

AANHOUDING GEZOCHTE ('s-Hertogenbosch)

Donderdagmiddag is op het asielzoekerscentrum aan de Vlijmenseweg in 's-Hertogenbosch een 35-jarige man aangehouden omdat hij nog een vrijheidsstraf van 29 dagen uit moest zitten. Hij is ingesloten.

ZAKKENROLLERIJ ('s-Hertogenbosch)

Donderdagmiddag is van een 64-jarige vrouw uit Heerewaarden in een winkel aan de Hinthamerstraat in 's-Hertogenbosch een portemonnee met een bedrag van ongeveer Fl. 100,= gerold. De vrouw heeft niets van de diefstal gemerkt.