Politiebericht Eindhoven

Persberichten 16 september 1999/

Politiebrichten

Eindhoven: Brand
Woensdagavond omstreeks 20.10 uur brak er brand uit in een pand gelegen aan de Parmentierweg. De brandweer bluste de brand. Vermoedelijk is kortsluiting, ontstaan in een schakelaar, oorzaak van de brand. Het kantoor en magazijn liep flinke rookschade op.

Eindhoven: P.S.V. supporters aangehouden
Op donderdagmorgen is een supportersbus met PSV-aanhang vanaf het Floraplein naar het hoofdbureau van politie te Eindhoven begeleid. In de bus, komende vanuit Duitsland, waren enkele vernielingen aan het toilet gepleegd. 50 supporters zijn aangehouden. Na verhoor aan het politiebureau zijn allen heengezonden.

Eindhoven: Roodlichtcontrole
Op donderdagmorgen tussen 7.00 uur en 9.30 uur is op de Tongelresestraat, Insulindelaan en Jeroen Boschlaan roodlichtcontrole gehouden. 16 weggebruikers kregen een proces- verbaal omdat zij door het roodlicht reden. Een weggebruiker kreeg een proces-verbaal ter zake het niet volgen van de rijstrookpijlen in het voorsorteervak.

Eindhoven: Diefstal sigaretten
Op donderdagmiddag om 13.40 uur is op de Hurksestraat een 52- jarige man uit Nijmegen aangehouden. Kort daarvoor had hij van een bedrijf aan de Hurksestraat een winkelkar met 150 sloffen sigaretten weggenomen. Door oplettend winkelpersoneel kon de man worden aangehouden en overgedragen aan de politie. De man is overgebracht naar het politiebureau. Tegen de verdachte is proces-verbaal opgemaakt.

Eindhoven: Mishandeling
Op donderdagmiddag om 16. 1 0 uur is op de Ruysdaelbaan een 37- jarige man uit Eindhoven aangehouden. Kort daarvoor had hij in een pand aan de Bothastraat een 23- jarige vrouw uit Eindhoven geslagen en geschopt. Tevens had hij haar met een mes bedreigd. Naar de juiste toedracht stelt de politie een onderzoek in. De man is ingesloten aan het politiebureau.