NVSM-congres Mobiliteitsproblematiek servicemanagers

Datum nieuwsfeit: 16-09-1999

29 juli 1999

NVSM-congres Mobiliteitsproblematiek

De mobiliteitsproblematiek is voor servicemanagers een heet hangijzer. Zij zijn voortdurend op zoek naar goede oplossingen op dit gebied.

Op 16 september 1999 vindt het congres "Mobiliteit, service in beweging" van de Nederlandse Vereniging voor ServiceManagement -NVSM- plaats in het Holiday Inn Soestduinen. Dit middagcongres gaat over de problemen en oplossingen binnen de servicebranche op het gebied van mobiliteit.

Het programma is opgebouwd uit drie elementen, heden & toekomst, belangenbehartiging & visie, theorie en praktijk. Prof. dr. Van der Hoorn (Rijkswaterstaat), de heer Van den Vlekkert (ANWB) en de heer Van der Zon (ServiceTec) verzorgen de inleidingen.

Prof. Dr. A.I.J.M. van der Hoorn gaat in zijn presentatie in op de mobiliteitsontwikkelingen sinds 1990, het jaar van het tot stand komen van het Structuurschema Verkeer en Vervoer, dat het uitgangspunt is voor het huidige landelijke beleid en de verwachtingen voor mobiliteitsgroei voor de komende jaren. Ook gaat hij in op mogelijke beleidsmaatregelen als bijvoorbeeld Rekening Rijden, betaalstroken, en ruimtelijk beleid.

De heer Van den Vlekkert gunt ons een blik in de boeiende organisatie en werkvelden van de ANWB. De ANWB is met z?n 3,5 miljoen leden de grootste vereniging van Neder-land. In het werk van de toeristenbond draait alles om service: dienst-verlening in de vorm van hulp, informatie, advies en verzekeringen. Bovendien combineert de ANWB z?n activiteiten in de individuele dienstverlening met een rol in de collectieve belangen-behartiging; een rol die de ANWB in contact brengt met overheden en talloze maat-schappelijke organisaties op het gebied van mobiliteit, recreatie en toerisme.

ServiceTec is een organisatie die zich bezighoudt met ICT-onderhoudsdiensten. De heer Van der Zon gaat in zijn presentatie voornamelijk in op de positionering van ServiceTec, hoe men tot zaken gekomen is, wat de ontwikkelingen zijn en hoe de toekomst eruit ziet. In dit praktijkverhaal wordt uit de doeken gedaan op welke wijze ServiceTec, met de huidige mobiliteitsproblematiek als randvoorwaarde, de service van klanten verzorgt op een manier die tot grote tevredenheid van beide partijen leidt.

De dagvoorzitter is de heer Prof. dr. H.J. Scholten, directeur Geodan en hoogleraar Ruimtelijke Informatica aan de VU te Amsterdam. De heer Scholten is een autoriteit in Nederland en Europa op het gebied van ruimtelijke informatie. Hij weet altijd op prikkelende wijze nieuwe ideeën aan de orde te stellen.

Een van de onderdelen in het congresprogramma is de rapportage van een promotieonderzoek, onder de NVSM-leden, naar de effecten van de fileproblematiek en alternatieven die hiervoor worden aangedragen.

Bent u geïnteresseerd in het bijwonen van het congres of wilt u meer informatie ontvangen over de NVSM, neem dan contact op met het secretariaat op telefoonnummer 030 - 259 88 49), per e-mail (nvsm@ey.nl) of bezoek onze site: www.nvsm.nl.

Einde persbericht

Voor meer informatie over de Nederlandse Vereniging voor ServiceManagement - NVSM - kunt u contact opnemen met het secretariaat:
de heer drs R.M.R. Fifis / mw C.A.M.E. Colaris
3503 R.C. Utrecht
tel.nr. 030 - 258 88 49 (m.i.v. 01-08-99: 030 - 259 88 49) faxnr. 030 - 258 86 36 (m.i.v. 01-08-99: 030 - 259 86 36) e-mail: (nvsm@ey.nl)
internet: www.nvsm.nl