Hartstichting aanwezig op Jaarbeurs van het Oosten

Datum nieuwsfeit: 16-09-1999
Nederlandse Hartstichting

Hartstichting aanwezig op Jaarbeurs van het Oosten

Den Haag, 16 september 1999 - Een gezonde manier van leven verkleint de kans op hart- en vaatziekten. Daarom voert de Nederlandse Hartstichting de campagne Gezonde Leefstijl. In het kader van deze campagne is de Hartstichting met de nieuwe Gezonde Leefstijl promotiewagen aanwezig op de 43e Jaarbeurs van het Oosten van 19 tot en met 26 september in de Hanzehal te Zutphen (standnummer 50-51, hal A). De Gezonde Leefstijl promotiewagen Deze promotiewagen wordt ter plekke opengeklapt en uitgepakt, waardoor een gezondheidspleintje ontstaat. Op dit pleintje kunnen bezoekers een interactief leefstijlspel spelen. Aan de hand van de antwoorden geeft 'Madame Corazon', de waarzegster uit het spel, inzicht in de leefstijl van de speler. In de 'gezonde hapjes wagen' kan men gezonde sandwiches en roerbakgerechten proeven. En op een fietsattractie kunnen bezoekers elkaar uitdagen in de 'tour de force' of genieten van het landschap in de 'easy ride'. De derde mogelijkheid is samen naar een romantisch plekje fietsen langs de 'lovers lane'. De hartslag van de fietsers, die steeds te volgen is, geeft een beeld van hun conditie. Gezond leven is een kwestie van kiezen Uit het onderzoek van de Hartstichting blijkt ook dat 99 % van de bevolking gezond leven belangrijk vindt. En 98 % denkt zijn eigen gezondheid te kunnen beïnvloeden. De stijl van leven waar hart en bloedvaten wél bij varen, bestaat uit een combinatie van gezond eten, genoeg bewegen en niet roken. Deze stijl van leven is een kwestie van kiezen. Dat lijkt gemakkelijk gezegd. Want veel mensen denken dat je voor een gezond leven veel moet doen. En vooral veel moet laten. Maar in de praktijk blijkt een gezonde leefstijl dichterbij dan verwacht. En leuker dan gedacht. De Hartstichting maakt dit duidelijk door middel van informatie, tips en adviezen in commercials op radio en televisie, voorlichtingsmateriaal, de campagnewebsite, de Informatielijn en activiteiten in het hele land. De campagne van de Hartstichting loopt van september 1999 tot juni 2001 en laat zien dat een gezond(er) leven dichterbij is dan men denkt.