Network Associates in Security Associate Program van Cisco

Datum nieuwsfeit: 17-09-1999

Network Associates opgenomen in
Security Associate Program van Cisco

Programma valideert interoperabiliteit van Network Associates' PGP VPN en McAfee Total Virus Defense met beveiligingsproducten van Cisco

Amsterdam, september 1999 - Network Associates Inc. (Nasdaq: NETA) maakt bekend dat het deel zal gaan uitmaken van het onlangs aangekondigde Security Associate Program van Cisco Systems Inc. (Nasdaq: CSCO). In dit programma zal Cisco de toonaangevende producten McAfee Total Virus Defense virusbestrijding en PGP VPN van Network Associates testen samen met zijn eigen beveiligingsproducten. Op die manier wil Cisco de interoperabiliteitsproblemen beperken voor gebruikers die behoefte hebben aan een grotere beveiliging van hun internettoepassingen. Na de tests zullen de geselecteerde producten van Network Associates gegarandeerd aansluiten op de producten van Cisco die zijn geïmplementeerd bij miljoenen klanten over de hele wereld. Het Security Associate Program is een nieuw initiatief dat Cisco gelanceerd heeft om beveiligingsoplossingen te kunnen leveren die gebruik maken van oplossingen van andere leveranciers, zoals de PGP VPN en TVD Suite van Network Associates.

Cisco streeft ernaar zijn aanbod van beveiligingsproducten te vervolledigen en de klanten een complete beveiligingsoplossing te kunnen aanbieden. De PGP VPN client-software van Network Associates kan worden gecombineerd met een VPN toegangspoort van Cisco, zodat de klant een robuuste oplossing voor VPN's met toegang op afstand krijgt die compatibel is met Internet Protocol Security (IPSec).

Network Associates is een van de weinige deelnemers aan het Security Associate Program van wie meerdere beveiligingsproducten worden gevalideerd. Twee daarvan zijn TVD, de grootste antivirusoplossing ter wereld, en PGP VPN, een oplossing die de prestaties, veiligheid en kostenbesparing oplevert van VPN's, gecombineerd met minimale kosten voor het opstarten en onderhouden en een opmerkelijk gebruiksgemak. Deze validering is de recentste ontwikkeling in de samenwerking van Network Associates en Cisco Systems, waarmee de beide bedrijven een krachtige beveiliging willen mogelijk maken voor hun respectievelijke klanten.

PGP VPN van Network Associates is een IPSec-compatibele VPN-oplossing voor Windows 95/98/NT en MacIntosh. PGP VPN is de enige VPN client op de markt die de beveiliging van emails, bestanden, schijven en VPN's integreert in één enkele, lichtgewicht oplossing voor gebruikers op afstand. Het product is ontworpen voor een probleemloze rollout in bedrijven, dankzij de vooraf geconfigureerde 'silent install' en de volledige transparantie van de activiteiten van de eindgebruiker. PGP VPN ondersteunt PGP-certificaten, evenals alle belangrijke X.509 v3-certificaatformats, waaronder VeriSign, Entrust en de Net Tools PKI van Network Associates.

McAfee's Total Virus Defense (TVD), met de bekroonde desktopbescherming VirusScan, zal de klanten van Cisco helpen hun netwerken te beschermen tegen virusaanvallen en vijandige mobiele codes. De VirusScan-software uit de TVD-suite is het eerste antivirusproduct voor de desktop dat met de functie 'email x-ray' email-attachments scant in de mailbox. De software is de enige oplossing die de desktop beschermt tegen de nieuwste Java- en ActiveX-bedreigingen en biedt nu ook bescherming voor Office2000. TVD wordt geïnstalleerd als een afzonderlijk product dat desktops, servers, groupware en de internet-gateway beschermt tegen virussen.

Over Network Associates

Network Associates (Nasdaq: NETA) is 's werelds grootste onafhankelijke softwarebedrijf op het gebied van netwerkbeveiliging en -beheer. Op de algemene ranglijst van onafhankelijke softwarehuizen bekleedt de onderneming de achtste plaats. Het bedrijf, met hoofdkantoor in Santa Clara (VS, California), werd opgericht in 1989 en telt wereldwijd 2800 medewerkers. Het bedrijfsresultaat over het boekjaar 1998 (afgesloten op 31 december 1998) bedraagt 990 miljoen USD.

Network Associates levert het summum van hetgeen de meest gezaghebbende softwareontwikkelaars ter wereld aan geavanceerde technologieën produceren. Deze topmerken worden wereldwijd gebruikt door de meer dan 60 miljoen klanten van Network Associates. Het assortiment omvat onder meer de antivirusprogramma's van McAfee, versleutelingssoftware van PGP, het systeembeveiligingspakket van Gauntlet, applicaties van Magic Help Desk en de range netwerkanalyzers van Sniffer. Network Associates verkoopt zijn producten via een unieke, 'suite-based' abonnementsformule. De deelpakketten Net Tools Secure en Net Tools Manager staan borg voor optimale oplossingen op het gebied van netwerkbeveiliging en -beheer en vertegenwoordigen ontegenzeggelijk de state of the art op het gebied van geïntegreerde pakketten. De twee packages samen vormen het totaalpakket Net Tools - de eerste toepassing voor IT-afdelingen die beveiliging, beleidsaanpassingen, netwerkprestaties, asset-management en helpdeskactiviteiten integreert tot één gebruiksvriendelijke omgeving voor systeembeheer onder Windows. Website: www.nai.com

Voor meer informatie gelieve contact op te nemen met: Suzanne van Donge Benita Dreesen
Network Associates International BV Creative Strategies NV Tel.:+31 (020) 586 62.15 Tel. +32 (02) 267 41 60
(Suzanne_van_donge@nai.com) benita@creative-strategies.be