Eigen radiocampagne Ernst & Young Consulting

Ernst & Young

Ernst & Young Consulting profileert zich met eigen radiocampagne

Opvallende commercials
Ernst & Young Consulting heeft een nieuwe radiocommercial ontwikkeld. Met deze commercials wil Ernst & Young Consulting de naamsbekendheid vergroten en meer aandacht geven aan een viertal adviesgebieden, te weten: IT, E-commerce, Logistiek en Strategie. DArcy (het voormalige DMB&B is verantwoordelijk voor het concept en de creatie.

Er is gekozen voor een communicatiestijl die creatief en doordacht is en voorzien van uitdagende en een tikje brutale statements. De commercials worden tot en met 10 december uitgezonden op radio 1 en 2 tijdens de ochtendspits en s avonds rondom het programma Met het oog op Morgen.

Metaforen
Elke commercial (4 verschillende in totaal) maakt gebruik van een metafoor, om op een opvallende, licht humoristische en zelfs enigszins ironische wijze duidelijk te maken dat het leven hard kan zijn. Een organisatie die niet voldoende alert is op veranderingen of geen overlevingsstrategie ontwikkelt, draagt daarvan de consequenties. De metaforen zijn gekoppeld aan specifieke adviesgebieden en vormen impliciet een soort waarschuwing. Ernst & Young Consulting werpt zich hierbij op als adviseur voor bedrijven. Als de redder in nood.

Michiel Romeyn
Michiel Romeyn vertelt over de beruchte Bermuda Driehoek, om ondernemers van de noodzaak te doordringen een juiste stategische koers te bepalen. De ondergang van de prehistorische Mammoet laat ondernemers het belang in zien zich aan te passen aan een veranderd businessklimaat. De struggle van de informatici bij de NASA ten tijde van de Apollo 11 vormt een waarschuwing voor ondernemers die willen (her-) investeren in IT. Tenslotte staat het Colosseum in het Rome van Keizer Titus symbool voor alle logistieke problemen waar een bedrijf mee te maken kan krijgen.

Mocht u meer willen weten over de radiocampagne van Ernst & Young Consulting dan kunt u contact op nemen met Sandor Vrij, tel.: 030 259 88 36 of met Mireille Schrijnemaekers, tel.: 030 259 86 11.