Nieuw Cisco 1750-platform kleine en middelgrote bedrijven

Datum nieuwsfeit: 17-09-1999

Nieuw Cisco 1750-platform voor kleine en middelgrote bedrijven

Modulaire toegangsrouter biedt flexibele spraak/data-integratie

Amsterdam, 17 september 1999 - Cisco Systems, wereldwijd marktleider op het gebied van netwerk- en Internet-oplossingen, introduceert de nieuwe Cisco 1750 modulaire toegangsrouter. Deze router breidt de functionaliteit van de bekroonde Cisco 1700-series verder uit. De Cisco 1750 is bestemd voor kleine en middelgrote bedrijven en kleine bijkantoren die willen beschikken over een modulaire toegangsrouter die volledige Internet/intranet-services biedt. De router kan ook worden ingezet voor de integratie van spraakmogelijkheden in datanetwerken en biedt daardoor een flexibel en economisch migratiepad.

Cisco levert toegangsoplossingen die zijn afgestemd op de eisen van het midden- en kleinbedrijf. De nieuwe Cisco 1750 zal Cisco's leidende positie in de routermarkt voor het MKB verder versterken. De Europese markt voor kleine routers kende in 1998 een omvang van bijna 1,2 miljard dollar en zal naar verwachting met gemiddeld 20 procent per jaar blijven groeien (bron: Dataquest). De belangrijkste redenen voor deze groei zijn een voortgaande Internet-penetratie, toename van activiteiten op het gebied van e-commerce, evolutie van LAN/WAN-technologieën, VPN-implementaties (virtuele private netwerken) en de toepassing van multiservice-netwerken. De Cisco 1750 is een verdere uitbreiding van Cisco's productportfolio voor multiservices en voorziet in de behoeften van kleine en middelgrote bedrijven en kleine bijkantoren. De router ondersteunt een brede reeks oplossingen, variërend van 'data-only' tot geïntegreerde spraak- en datafunctionaliteit. Dit biedt klanten de flexibiliteit om de toegangsoplossing aan te passen aan hun specifieke vereisten. Het 1750-platform kan op het moment dat daar behoefte aan bestaat, economisch worden opgewaardeerd om nieuwe services mogelijk te maken.

Beveiligde Internet- en intranettoegang

Met de Cisco 1750 modulaire toegangsrouter kan een beveiligde toegang tot Internet of het eigen intranetwerk worden geïmplementeerd, alsmede virtuele private netwerken en breedbandservices zoals DSL. De router stelt bedrijven eveneens in staat om hun operationele kosten te verlagen en de effectiviteit van de bedrijfsvoering te vergroten, door hun spraak-, fax- en datacommunicatie te integreren in een enkelvoudige data-infrastructuur. Indien de WAN-verbindingen tussen kantoren ook worden gebruikt om het IP-spraakverkeer tussen deze locaties te routeren, kunnen substantiële besparingen op de telefoonkosten worden gerealiseerd.

Flexibiliteit, investeringsbescherming en multiservice spraak/data-integratie

De Cisco 1750 beschikt over een modulaire architectuur, waardoor klanten nu een functionele oplossing in huis kunnen halen, die later tegen geringe kosten kan worden uitgebreid met nieuwe toepassingen en services. Daartoe hoeven slechts nieuwe interfaces te worden toegevoegd. De Cisco 1750 beschikt over drie modulaire slots voor spraak- en data-interfacekaarten, een autosensing 10/100 Fast Ethernet-poort, een modempoort (auxiliary port) en een console-poort. Er zijn diverse spraak-interfacekaarten beschikbaar, waarmee connecties worden ondersteund naar PBX'en, PABX'en, key systems, faxmachines en traditionele telefoons. De Cisco 1750 vermindert de kosten die gemoeid zijn met de installatie en het beheer doordat vele functies in een enkel platform geïntegreerd zijn, waaronder de spraak/data-router zelf, een optionele dynamische firewall, een VPN-tunnelserver.

Flexibel en economisch

Voor bedrijven met datanetwerken die nu of in de toekomst de multiservice spraak/fax/video-functionaliteit willen integreren, vormt de Cisco 1750 een flexibele en economische oplossing. Met de Cisco 1750 kunnen bedrijven hun telefoonrekening verlagen door het spraakverkeer over het bestaande datanetwerk te leiden. In aanvulling hierop werkt het samen met de bestaande infrastructuur voor telefonie - telefoons, faxmachines, key telephone systems (KTS) en PBX'en - waardoor de kosten voor apparatuur worden geminimaliseerd. Met de nieuwe Cisco 1750 router kunnen kleine en middelgrote bedrijven en kleine bijkantoren belangrijke zakelijke applicaties gaan toepassen, zoals e-commerce en klant- en relatiemanagement. Dit zal resulteren in een grotere zakelijke productiviteit en een betere klantenservice.

Uitbreiden van Cisco end-to-end netwerkoplossingen

Door de Cisco IOS-technologieën bieden de Cisco 1700 series een toonaangevende functionaliteit, waarmee schaalbare netwerken kunnen worden gebouwd die nieuwe toepassingen ondersteunen. Als onderdeel van de veelomvattende Cisco end-to-end netwerkoplossingen stellen de Cisco 1700 series bedrijven in staat om kleine bijkantoren op een betaalbare manier naadloze netwerktoegang te bieden. Door de modulaire architectuur zijn de spraak-over-IP-technologie, spraak-interfacekaarten en WAN-interfacekaarten van de Cisco 1750 op vele toegangsplatforms bruikbaar. Hierdoor hebben klanten minder hardware nodig en komt de expertise op het gebied van informatietechnologie (IT) beschikbaar voor meer apparatuur in de organisatie.

Prijzen en beschikbaarheid

De Cisco 1750 router is per heden leverbaar en kent een adviesprijs vanaf $ 1.795.

Over Cisco Systems

Cisco Systems, Inc (NASDAQ: CSCO) is wereldwijd marktleider op het gebied van netwerkoplossingen voor Internet. Het hoofdkantoor is gevestigd in San Jose, Californië. In Nederland is Cisco gevestigd in Amsterdam. Cisco heeft meer dan 17.000 werknemers en realiseerde in boekjaar 1999 een totale omzet van $ 12,15 miljard. Nieuws en informatie is beschikbaar op www.cisco.com.

Voor meer informatie: Bezoek PR contacten.

All contents copyright © 1992--1999 Cisco Systems, Inc. Important Notices and Privacy Statement. Laatst gewijzigd op: 26 maart 1999.