VNU verlengt openbaar bod op Nielsen Media Research

VNU

Haarlem, 20 september 1999

VNU VERLENGT OPENBAAR BOD OP NIELSEN MEDIA RESEARCH

VNU verlengt het openbaar bod op alle uitstaande gewone aandelen van Nielsen Media Research, Inc. (Nielsen) tot vrijdag 1 oktober 1999 (12.00 uur 's nachts, lokale tijd New York City). VNU maakte op 16 augustus bekend dat zij een overeenkomst met Nielsen had gesloten, waarbij VNU Nielsen zal overnemen voor USD 37,75 per aandeel. Het bod zou oorspronkelijk aflopen op 17 september 1999. De voorwaarden van het verlengde bod blijven voor het overige gelijk aan het oorspronkelijke bod.

VNU en Nielsen hebben ieder op 3 september 1999 een verzoek om aanvullende informatie ontvangen van de Federal Trade Commission (FTC) in de Verenigde Staten krachtens de Hart-Scott-Rodino Antitrust Improvements Act van 1976 in verband met het openbaar bod van VNU op alle uitstaande aandelen van Nielsen. Krachtens de Hart-Scott-Rodino Act kunnen de aandelen niet eerder worden gekocht dan tien dagen nadat VNU voldaan heeft aan het verzoek van de FTC. VNU is van plan om direct op het verzoek om aanvullende informatie in te gaan en blijft erop vertrouwen dat het bod in de herfst van 1999 zal worden afgerond. Het bod blijft onderworpen aan bepaalde andere voorwaarden.

Volgens The Bank of New York, de depotbank voor het openbaar bod, waren na sluitingstijd 49.185.012 van de gewone aandelen van Nielsen, of ongeveer 85,2% van de 57.701.388 in omloop gebrachte en uitstaande aandelen, geldig aangeboden en niet teruggetrokken (inclusief aandelen aangeboden door middel van een leveringstoezegging).