Anyway wordt distributeur van ND CHARON

Datum nieuwsfeit: 20-09-1999

Anyway wordt distributeur van ND CHARON

Oss, 20 september 1999 - Anyway heeft de distributierechten verworven van ND CHARON, een faxserver die is ontwikkeld door het Duitse NOTES Development. Met CHARON richt Anyway zich op die bedrijven die hun automatisering hebben gebaseerd op Lotus Notes. CHARON is, in tegenstelling tot de meeste faxservers, geen uitbreiding van het mailsysteem, maar is een Notes applicatie. Alle functies van de CHARON faxserver zijn als Notes toepassing ontwikkeld. CHARON laat zich daarom nauw integreren met bestaande en al aanwezige notes toepassingen. Anyway zal ND CHARON via een selecte groep van Lotus Business Partners gaan afzetten.

Fax is nog steeds een wezenlijk onderdeel van beschikbare communicatievoorzieningen. Onderzoeken tonen aan dat elk bedrijf beschikt over fax. Rapporten van de Electronic Messaging Association, een wereldwijde gebruikersgroep die in Nederland door Anyway wordt vertegenwoordigd, stelt in haar rapport over de markt van faxservers dat er met de verwerking van 1 faxbericht ongeveer 10 arbeidsminuten zijn gemoeid. Faxen is dus een kostbare zaak en vandaar dat veel bedrijven zoeken naar de mogelijkheid om vanaf de werkplek, en geïntegreerd met hun bedrijfstoepassing, faxen te verwerken. De kostbare verwerking kan worden geëlimineerd zodat de investering al op zeer korte termijn is terug te verdienen.

ND CHARON is een faxserver met alle noodzakelijke functionaliteit. Bijlagen, opgeslagen in rich text fields, worden automatisch omgezet naar faxformaat. De verwerking van faxen is identiek aan de verwerking van mailberichten en CHARON vraagt daarom bijna geen gewenning. Zowel uitgaande als ontvangen faxen zijn te verwerken. Ontvangen faxen kunnen geheel automatisch worden doorgestuurd naar de juiste gebruiker. Als optie is ND POLLUX leverbaar waarmee notes documenten via fax-on-demand opvraagbaar zijn.

ND CHARON ondersteunt faxkaarten van verschillende leveranciers, maar Anyway adviseert gebruik te maken van de Hypercope ISDN kaarten. De Hypercope ISDN kaart is de enige ISDN kaart die specifiek is ontwikkeld voor Notes De kaart maakt zeer snelle replicatie en mailrouting mogelijk. Door toepassing van de CAPI software is de Hypercope kaart echter ook bruikbaar als faxkaart. Met de combinatie van ND CHARON en Hypercope biedt Anyway een compleet communicatiesysteem voor gebruikers van Lotus Notes. ND CHARON wordt binnenkort uitgebreid met SMS en voicemail zodat een geïntegreerde unified messaging server ontstaat.
De prijsstelling is uiterst eenvoudig. In tegenstelling tot de meeste pakketten is ND CHARON niet afhankelijk van het aantal gebruikers maar wordt een vaste prijs per server berekend. Tot en met de vierde server bedragen de kosten NLG 8.000,= per server. Bij gebruik van meer dan 4 servers dalen de kosten per server.

Over Anyway
Anyway is een Nederlands bedrijf, opgericht in 1997, dat zich richt op de verkoop en advisering van elektronische communicatiesystemen. Anyway levert onder andere remote-access oplossingen voor mobiele gebruikers en telewerkers en ISDN access systemen voor de snelle en veilige koppeling van bedrijfsnetwerken aan het Internet. Tevens levert Anyway unified messaging systemen.

Anyway heeft de distributierechten van de unified messaging servers, comFAX, Papageno en C3-Messenger. Daarnaast is Anyway distributeur van de Hypercope ISDN kaarten voor Lotus Notes, Solution partner van BinTEC voor routers en remote-access systemen, Compaq Business Partner, Business partner van EICON, Business partner van Novell, Microsoft CSP, Lotus Business Partner, Goldkey dealer van KPN Telecom en UU-Net bemiddelaar.

Voor meer informatie:
Anyway BV, contactpersoon Hans Leemans, telefoonnummer 0412-694800, faxnummer 694888, e-mailadres (info@anyway.nl) of website www.anyway.nl.