Politiebericht provincie Groningen

Maandag 20 september 1999

Dagelijkse berichten districten West, Noord, Midden en Oost

Winschoten: Man aangehouden
De politie heeft gisteravond in de Wezellaan in Winschoten een 39-jarige man uit die plaats aangehouden. De man wordt ervan verdacht eerder op de avond de bewoners van een woning aan de Vossenkamp in Winschoten een aantal keren te hebben bedreigd. De man heeft al langere tijd ruzie met hen en heeft al eerder de ruiten van de woning aan de Vossenkamp vernield. Hij verkeerde tevens in kennelijke staat van dronkenschap. De man is voor nader onderzoek en verhoor ingesloten.

Nieuweschans: Bestuurder onder invloed
Op de A7 bij Winschoten heeft de politie gisteravond een 48-jarige vrouw uit Groningen aangehouden. De vrouw reed met hoge snelheid de afrit van de A7 af bij Nieuweschans. Onder aan de afrit kon zij ternauwernood remmen waarbij haar auto met twee wielen van de grond kwam. Bij controle door de politie bleek de vrouw onder invloed van alcohol te verkeren. De ademanalyse wees een promillage van 1.6 uit. Na verhoor is de vrouw heengezonden. Haar rijbewijs is door de politie ingevorderd.

Stadskanaal: Gestolen brommer
Een 16-jarige jongen uit Stadskanaal is gistermiddag door de politie aangehouden op de Frieselaan in Stadskanaal. De jongen reed op een brommer waarop zonder verzekeringsplaatje door de Hoofdstraat in Stadskanaal. Hij werd door de politie staande gehouden en hem werd gesommeerd met de brommer naar het politiebureau te rijden voor een controle. Aanvankelijk deed hij dat maar onderweg ging hij er plotseling vandoor. Op de Frieselaan werd hij aangehouden. Bij onderzoek bleek de brommer waarop de jongen reed in 1997 in Drouwenermond te zijn gestolen. Volgens de jongen was de brommer niet gestolen en was het voertuig al langere tijd in zijn bezit. De politie onderzoekt dit. Na verhoor is de knaap heengezonden.

Zeerijp: Brandstichting
Wegens brandstichting heeft de politie gistermiddag een 14-jarige jongen uit Groningen aangehouden in een woning aan de Borgweg in Zeerijp waar hij op bezoek was. De jongen wordt er van verdacht eerder op de middag brand te hebben gesticht in een container bij een school aan de Kwekersweg in Zeerijp. Daardoor raakte een deel van de fietsenstalling van de school in brand, met aanzienlijke schade tot gevolg. De jongen had met andere kinderen samen eerst een stuk plastic in de fietsenstalling in brand gestoken. Op aandringen van de anderen doofde de jongen dat vuur. Nadat de overige kinderen waren weggegaan stak de jongen de container in brand. Na verhoor is het kind aan zijn moeder overgedragen. Hij wordt aangemeld bij het HALT-bureau.

Delfzijl: Bestuurder onder invloed
Op de Kustweg in Delfzijl heeft de politie gisteravond een 48-jarige man uit Delfzijl aangehouden wegens rijden onder invloed. De man reed slingerend in zijn auto in de richting van het centrum Delfzijl. Bij controle bleek hij teveel te hebben gedronken. Er werd bij de ademanalyse een promillage van 1.4 vastgesteld. Na verhoor is de verdachte met een dagvaarding en een rijverbod van 6 uur heengezonden. Zijn rijbewijs is door de politie ingevorderd.

Opende: Gewonde bij verkeersongeval
Bij een verkeersongeval op de Kaleweg in Opende is gistermorgen een 23-jarige man uit de gemeente Achtkarspelen zwaar gewond geraakt. De man reed in een bocht van de weg rechtdoor en belandde in de berm. Daar botste hij tegen een boom. De man raakte bekneld en kon uit de wagen worden gehaald nadat het voertuig door de brandweer was opengemaakt. Het slachtoffer is met hoofd, been- en armletsel naar een ziekenhuis gebracht. De totaal vernielde auto is door een bergingsbedrijf afgevoerd. Het verkeer op de Kaleweg is gedurende de bergingsoperatie omgeleid. De politie onderzoekt de toedracht van het ongeval.

Voor nadere informatie: afdeling voorlichting, telefoon 0 50 - 5 995 010