NCR sluit miljoenendeal voor 3500 on-line Internetkiosken

Datum nieuwsfeit: 20-09-1999
Tjeerd Rienstra Patricia Oerlemans
Director NCR Self Service Solutions Noord-Europa Van Sluis Consultants (020) 651 23 45 (020) 664 0640
(tjeerd.rienstra@netherlands.ncr.com) (oerleman@vansluis.nl)

NCR sluit miljoenen deal voor het plaatsen en onderhouden van 3500 on-line Internetkiosken TownPages biedt Britten gratis Internettoegang via NCR-kiosken

AMSTERDAM, 20 september 1999 - De Britse aanbieder van online informatie TownPages heeft NCR opdracht gegeven voor het bouwen en onderhouden van een netwerk van 3500 online-Internetkiosken. De kiosken worden geplaatst op centraal gelegen punten in de grote steden van het Verenigd Koninkrijk en zullen 24 uur per dag gratis informatie bieden. Via de kiosken krijgt het publiek door middel van touch screen-bediening toegang tot het Internet en tot de informatie van TownPages zelf. Met de opdracht is een bedrag gemoeid van 31,4 miljoen US dollar.

Het informatieaanbod via de NCR Kiosken omvat onder meer gedetailleerde informatie over 1300 Britse steden, evenementen, toeristische attracties, hotels, restaurants, dienstregelingen van het openbaar vervoer, uitlijsten, sport, weer, maar ook zakelijke en professionele diensten en diensten op het gebied van onroerend goed en vacatures. In de komende maanden zal TownPages daar nog meer interactieve diensten aan toevoegen, zoals op het gebied van winkelen, reizen, gezondheid en sport, evenals een onderwijskanaal en een kanaal voor paardenliefhebbers. In de nabije toekomst zullen vanuit de kiosken ook gratis e-mail en printmogelijkheden worden aangeboden. Ter voorbereiding van de introductie van nieuwe e-commercediensten zullen de kiosken op termijn worden voorzien van creditcardlezers. Solide en statbiel platform
De Kiosken voor Townpages worden ontworpen en geproduceerd door NCR in haar productiefaciliteit in Schot-land. NCR is marktleider op het gebied van online kiosken en geldautomaten. De samenwerking met NCR is dan ook een vitaal onderdeel van TownPages' strategie om de belangrijkste aanbieder van gratis online informatie in het Verenigd Koninkrijk te worden. Andrew Lyndon-Skeggs, algemeen directeur van TownPages: "Wij hebben gekozen voor NCR omdat zij zowel nationaal als internationaal een belangrijke speler zijn. Dankzij de deskundigheid en de mogelijkheden van NCR zullen we beschikken over een stabiel en solide platform voor het kioskennetwerk. Om zo'n grootschalig project te kunnen realiseren, is het van cruciaal belang samen te werken met een organisatie met een goede staat van dienst. NCR is zo'n organisatie. Deze samenwerking is dan ook een mijlpaal in de voortgaande ontwikkeling van Britse aanbieders van online informatie. Ik ben vol vertrouwen dat wij samen een netwerk tot stand zullen brengen met een ongeëvenaarde geografische dekking en een uitzonderlijk dienstenaanbod."

NCR
NCR (NYSE: NCR) helpt klanten bij het omzetten van transacties in relaties. NCR is erkend wereldleider op het gebied van datawarehousing, geldautomaten, point-of-sale, hoogwaardige scanners en ondersteunende diensten voor de retail, financiële sector, telecommunicatie, luchtvaart- en verzekeringssector. NCR's oplossingen bouwen voort op jarenlang opgebouwde kennis en ervaring in bedrijfssystemen en advisering, software die waarde toevoegt, wereldwijde klantenondersteuning, een volledig pakket verbruiksartikelen en mediaproducten, en vooraanstaande hardwaretechnologie. Meer informatie over NCR is te vinden op Internet: www.ncr.nl.