Nieuwe HP Brio pc's voor kleine bedrijven

Datum nieuwsfeit: 20-09-1999

NIEUWE HP BRIO PC'S VOOR KLEINE BEDRIJVEN

Amstelveen, 21 september 1999 - Hewlett-Packard brengt een nieuwe reeks HP Brio PC's op de markt toegespitst op de behoeftes en budgetten van kleinzakelijke gebruikers. De nieuwe PC's passen binnen HP's strategie om kleinzakelijke gebruikers te voorzien van de toonaangevende technologie, kwaliteit en betrouwbaarheid van HP tegen zeer concurrerende prijzen.

De HP Brio BA400 PC is gebaseerd op Intel's nieuwste 810 chipset met geïntegreerde AGP graphics, en biedt hierdoor hogere prestaties tegen een lage prijs. De grafische controller is geïntegreerd in de chipset en de geluidskaart in het moederbord. Hierdoor zijn alle slots van de HP Brio BA400 PC's nog beschikbaar voor latere uitbreiding.

De HP Brio BA600 PC is een ideale PC voor kleine bedrijven die hogere prestaties verwachten. De PC heeft een Intel Pentium III processor en is leverbaar met 128 MB geheugen en Ultra-ATA harde schijven tot maximaal 13,5 GB.

Nieuw bij deze reeks HP Brio PC's is het plug-and-play 56K USB modem. Hiermee krijgen gebruikers met hetzelfde modem op kantoor en onderweg snel en eenvoudig verbinding met Internet. Het nieuwe modem garandeert ononderbroken verbinding, zelfs wanneer iemand de telefoon handset oppakt. Een handige oplossing voor bedrijven met slechts één enkele telefoonlijn.

HP Brio PC's worden geleverd met software waarmee gebruikers dagelijkse taken snel en efficiënt kunnen afhandelen. Ook is de Microsoft Office 2000 Small Business software suite beschikbaar voor de nieuwe HP Brio PC's. Deze suite bestaat onder andere uit verschillende analysetools die kleine bedrijven helpen bij het nemen van zakelijke beslissingen, het verhogen van de productiviteit en het opbouwen van relaties met klanten. Tenslotte kunnen kleine bedrijven bij het HP Brio Center terecht voor advies over de setup en het gebruik van hun PC's, online support en trouble-shooting tips.

Telefoonnummer voor eindgebruikers voor vragen over producten, aanvragen van documentatie en informatie over verkooppunten: 020 - 547 66 66.

Informatie over Hewlett-Packard en het Y2K-programma is te vinden op: www.hp.nl.

Hewlett-Packard is een toonaangevende leverancier van oplossingen en services voor computing en imaging voor zakelijke en thuisgebruikers. De activiteiten van HP zijn gericht op het maximaal benutten van de mogelijkheden van Internet voor zijn gebruikers en de verspreiding van elektronische diensten. De computer-gerelateerde omzet over het jaar 1998 bedroeg wereldwijd 39,5 miljard dollar. HP is bezig met de oprichting van een aparte organisatie voor de productie van test-en-meetapparatuur, halfgeleiders, medische systemen en apparatuur voor chemische analyses. Deze activiteiten genereerden in 1998 een omzet van 7,6 miljard dollar.

Met 123.000 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar in 1998 is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Noot voor redacties