HP: dual-processing voor pc prijzen

Datum nieuwsfeit: 20-09-1999

HP VERSTERKT POSITIE DOOR AANBIEDEN DUAL-PROCESSING VOOR PC PRIJZEN

Amstelveen, 20 september 1999 - Met de introductie van zijn nieuwe, HP Kayak PC Workstation productlijn - de HP Kayak 600XM en 800XU PC Workstations - heeft Hewlett-Packard de voordelen van dual-processing uitgebreid van de conventionele gebruiker naar alle zakelijke omgevingen.

Voordelen
Dual-processing PC-werkstations bieden twee belangrijke voordelen. Het eerste voordeel is dat gebruikers verschillende applicaties - grafische programma's, e-mail, Microsoft Office en Internet - tegelijk kunnen gebruiken zonder betrouwbaarheid en veel snelheid te verliezen. Zo heeft een recente test bewezen dat een HP Kayak PC Workstation, uitgerust met een dual-processing systeem, bij een printopdracht op de achtergrond 30 tot 70 procent beter presteert dan een standaard office-applicatie.

Het tweede voordeel is dat gebruikers van multithreaded applicaties, applicaties die taken virtueel over twee processoren verdelen, direct profiteren van betere prestaties en een betrouwbaarder systeem.

Eenvoudig opwaarderen
Voor gebruikers die pas later gebruik willen maken van dual-processing biedt HP's DualExpress! uitkomst. Met HP DualExpress! kunnen gebruikers hun HP Kayak PC Workstation eenvoudig opwaarderen van een single-processing naar een dual-processing systeem in minder dan twintig minuten. HP DualExpress! is snel en eenvoudig te downloaden van www.hp.com/kayak.

Voor meer informatie over de nieuwe HP Kayak PC Workstations, verwijzen wij u naar het hierbij ingesloten persbericht.

Telefoonnummer voor eindgebruikers voor vragen over producten, aanvragen van documentatie en informatie over verkooppunten: 020 - 547 66 66.

Informatie over Hewlett-Packard en het Y2K-programma is te vinden op: www.hp.nl.

Hewlett-Packard is een toonaangevende leverancier van oplossingen en services voor computing en imaging voor zakelijke en thuisgebruikers. De activiteiten van HP zijn gericht op het maximaal benutten van de mogelijkheden van Internet voor zijn gebruikers en de verspreiding van elektronische diensten. De computer-gerelateerde omzet over het jaar 1998 bedroeg wereldwijd 39,5 miljard dollar. HP is bezig met de oprichting van een aparte organisatie voor de productie van test-en-meetapparatuur, halfgeleiders, medische systemen en apparatuur voor chemische analyses. Deze activiteiten genereerden in 1998 een omzet van 7,6 miljard dollar.

Met 123.000 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar in 1998 is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Noot voor redacties