GSM-antennesysteem libertel houdt rekening met omgeving

Datum nieuwsfeit: 20-09-1999
LIBERTEL

INNOVATIEF GSM-ANTENNESYSTEEM LIBERTEL HOUDT REKENING MET OMGEVING

Maastricht, 20 september 1999 Libertel introduceert een nieuw GSM antenne bouwsysteem in Nederland dat op het gebied van bouwtijd, vormgeving en onderhoud sterk verbeterd is ten opzichte van de conventionele bouwmethode. Het antennesysteem is door Libertel ontwikkeld en draagt de naam Flex Solution® . Het voldoet aan de hoogste eisen op het gebied van radiotechniek en esthetica. Flex Solution® is na de introductie van de boommast de volgende stap in het beleid van de onderneming om haar netwerk op omgevingsvriendelijke wijze uit te breiden.

Bij de bouw en uitbreiding van haar GSM-netwerk streeft Libertel ernaar de omgeving zoveel mogelijk intact te laten. Daarom maakt de telecomaanbieder zoveel mogelijk gebruik van bestaande opstelpunten, zoals hoge gebouwen, kerktorens en windmolens. Flex Solution® geeft Libertel de mogelijkheid om voor vrijwel iedere locatie het best passende antennesysteem toe te passen. Het modulaire bouwsysteem maakt het mogelijk om diverse opstellingsmogelijkheden te creëren.

Met dit systeem is de esthetica significant verbeterd, het systeem heeft een hoogwaardige (high tech) uitstraling en is zeer compact vormgegeven. De ingetogen en tijdloze vormgeving past uitstekend bij diverse soorten gebouwen. Doordat het modulaire systeem in een fabriek geassembleerd wordt, wordt de bouwtijd aanmerkelijk verkort en is de overlast voor de gebouweigenaren en gebruikers tot een minimum beperkt. Een compleet systeem is in één tot twee weken geplaatst.

In april van dit jaar introduceerde de onderneming de eerste boommast op het Europese vasteland. Dit proefproject bestaat uit een antenne in de vorm van een 25 meter hoge boom. De boommast voorziet de Limburgse gemeente Hunsel en een gedeelte van de A2 van dekking en capaciteit. In augustus ondertekende Libertel een gedragscode waarin zij samen met de vier andere mobiele aanbieders in Nederland afspraken heeft gemaakt om de netwerkuitbreiding verantwoord te laten plaatsvinden.

Libertel had op 30 juni 1999 ruim 1,6 miljoen klanten en heeft nu meer dan 3.000 medewerkers.