Japans hof verbiedt kopiëren iMac door Sotec

Apple Benelux

Think different.

Japans hof verbiedt kopiëren iMac door Sotec

Bunnik, 20 september 1999 - Apple heeft bekendgemaakt dat het gerechtshof in Tokio een voorlopig verbod heeft opgelegd aan K.K. Sotec op de fabricage en distributie van de eOne-computer, die een kopie is van de iMac-computer van Apple. Het verbod werd opgelegd naar aanleiding van een klacht en een verzoek tot een voorlopig verbod die door Apple werden ingediend op 24 augustus 1999.

Het voorlopige verbod houdt in dat het Sotec niet is toegestaan om zijn eOne-product te fabriceren, te verkopen, te adverteren, te exporteren of te importeren.

Apple heeft in de Verenigde Staten vergelijkbare rechtszaken aangespannen tegen Future Power en Daewoo op 1 juli 1999 en tegen eMachines op 19 augustus 1999.

Websites van Apple:
Voor informatie over Apple Computer: www.apple.com Voor informatie over Apple Computer Benelux: www.apple.com/nl Voor persberichten, achtergrondmateriaal en contactinformatie: www.apple.com/pr

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Margriet Schouten
Public Relations Manager Benelux Region
Apple Computer Benelux b.v.
Kosterijland 42, 3981 AJ Bunnik
Tel.:+31 (0)30 - 659 39 62
Fax: +31 (0)30 - 659 38 52
E-mail: (schouten1@euro.apple.com)

Copyright 1999 Apple Computer, Inc. Alle rechten voorbehouden.