Eerste paal kantorencomplex Beatrixpark bij Siemens Den Haag

Datum nieuwsfeit: 20-09-1999

Siemens Nederland N.V. AXX 0999.028 nl

Den Haag, maandag 20 september 1999

Burgemeester Deetman slaat eerste paal voor derde fase kantorencomplex Beatrixpark bij Siemens

Burgemeester drs. W.J. Deetman van Den Haag heeft op 20 september 1999 de eerste paal geslagen voor de derde fase van het Beatrixpark bij Siemens. Ook onthulde hij een kunstwerk in de tuin van dit Haagse kantorencomplex. Het kunstwerk werd door de bouwer van het complex, Dura Vermeer Groep, aan Siemens Nederland aangeboden. Het totale project bestaande uit drie afzonderlijke, maar door middel van de architectuur onderling verbonden gebouwen, omvat de ontwikkeling van 46.000 m2 kantooroppervlak. Met deze laatste investering van Siemens Onroerend Goed B.V. is een bedrag gemoeid van circa 60 miljoen gulden.

De derde en laatste fase van het Beatrixpark wordt eind 2001 opgeleverd en via makelaarskantoor DTZ Zadelhoff te huur aangeboden. Een deel van het gebouw zal volgend jaar al door huurder KPNQWest in gebruik worden genomen. Het acht verdiepingen tellende en van een aluminium gevel voorziene kantoorgebouw krijgt een verhuurbare vloeroppervlakte van circa 16.500 m2. De ruimten in het gebouw kunnen dusdanig worden gevarieerd, dat deze goed aansluiten op de individuele bedrijfsfilosofie van de gebruiker. De bekabeling kan in de holte onder de vloeren worden aangebracht, waardoor de werkplekken niet gebonden zijn aan vaste plaatsen. Iedere plek kan eenvoudig een directe aansluiting krijgen op het electriciteits- en datanetwerk, zonder storende leidingen of kabelgoten. Door ondergrondse opslag wordt een energiezuinige verwarming en koeling van het te bouwen kantoorgebouw gerealiseerd. Onder het gebouw is een dubbele parkeergarage gepland die plaats biedt aan 220 auto's.

Het Beatrixpark als toplokatie voor kantoren is uitstekend te bereiken; met de auto via de Utrechtse Baan en met de trein via het naastgelegen station Laan van Nieuw-Oost Indië, alsmede met bus en tram. Vanaf 2003 wordt het Beatrixkwartier uitgebreid met dé openbaar vervoervoorziening van de toekomst, de zogenaamde Randstadrail.

Om ook tijdens de bouw de bereikbaarheid van de overige panden te garanderen is onder andere een extra trap naar het stationsperron aangebracht, zodat treinreizigers geen hinder ondervinden van de bouwactiviteiten.

Nadere inlichtingen voor de redactie: Afdeling persvoorlichting, Dick Kors, tel (070) 333 1606