Nederlandse PersDatabank open voor zakelijke gebruikers

Datum nieuwsfeit: 21-09-1999

17 September 1999

'Ruim 3 1/2 Miljoen artikelen uit belangrijke Nederlandse persbronnen'

NEDERLANDSE PERSDATABANK TOEGANKELIJK VOOR ZAKELIJKE GEBRUIKERS

De Nederlandse PersDatabank opent haar deuren op Internet voor professionele gebruikers. In het bijzonder organisaties en functionarissen die in hun dagelijkse praktijk moeten kunnen bouwen op betrouwbare informatiebronnen.
De Nederlandse PersDatabank omvat de archieven van landelijke dagbladen als NRC Handelsblad, de Volkskrant, Algemeen Dagblad en Trouw. Maar ook de archieven van diverse regionale dagbladen, zakelijke tijdschriften en persbureaus. Dinsdag 21 september 1999 start de introductiecampagne in landelijke dagbladen, vaktijdschriften, op radio en Internet.

De Nederlandse PersDatabank heeft een breed producten- en dienstenpakket voor professionele gebruikers. Daarvan zijn NPD Pro, NPD Select en NPD Corporate Services als eerste beschikbaar voor de zakelijke markt. Informatie op maat is het sleutelbegrip. Beschikbaar op Internet, als e-mail service of via het eigen bedrijfsnetwerk. Het elektronische archief van de Nederlandse PersDatabank omvat bij het verschijnen van dit persbericht ruim 3 1/2 miljoen artikelen die opgevraagd kunnen worden. De Nederlandse PersDatabank wordt dagelijks aangevuld met het laatste nieuws en de meest recente artikelen.

De Nederlandse PersDatabank is een merk van Media Resultant te Houten. Hoewel Media Resultant deel uitmaakt van PCM Uitgevers, is de Nederlandse PersDatabank een initiatief waarbinnen meerdere uitgeverijen samenwerken. Bij Media Resultant werken op dit moment ruim 100 mensen.

Noot voor redacties