Actuele salarisberekening bij Intermediair Online

Datum nieuwsfeit: 21-09-1999

Amsterdam, 21 September 1999

Actuele salarisberekening met vernieuwd Salariskompas bij Intermediair Online

Welk salaris past anno 1999 bij een hoger opgeleide met vijf jaar werkervaring? Hoeveel salaris kan een sollicitant zonder schroom vragen bij zijn nieuwe baas? Hoeveel verdienen leidinggevenden gemiddeld? Wat zijn de salarissen van beroeps- en branchegenoten?

Op deze en andere vragen over inkomen geeft het vernieuwde Salariskompas van Intermediair Online antwoord. In de huidige tijd van krapte op de arbeidsmarkt en snelle veranderingen hebben hoger opgeleiden meer dan ooit behoefte aan een actuele benchmark. Het Salariskompas voorziet in die behoefte: niet voor niets wordt de applicatie veelvuldig bezocht en ingevuld.

De database van het Salariskompas wordt op woensdag 22 september geactualiseerd met de gegevens van 8.659 hoger opgeleiden (HBO/WO) die hebben meegewerkt aan de Intermediair Loopbaan Enquête 1999. Dat betekent dat de gegevens van ruim 26.300 hoger opgeleiden zoals leeftijd, vooropleiding, werkervaring, functie, bedrijfstak, eventuele leidinggevende taken en salaris zijn terug te vinden in deze database.

Wie het Salariskompas invult, krijgt een gemiddeld bruto jaarsalaris te zien op basis van de gegevens van personen met dezelfde kenmerken. Ook krijgt hij informatie over secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een auto van de zaak, pensioenregeling, ziekte/WAO-regelingen en eventuele aandeel- en/of optieregelingen.

Het vernieuwde Salariskompas is kosteloos te raadplegen op www.intermediair.nl/Salariskompas/

Intermediair Online
Intermediair Online is een vacaturesite met dagelijks actualiteiten over arbeidsmarkt- en loopbaanontwikkelingen voor hoogopgeleiden die op een efficiënte manier op de hoogte willen blijven van de ontwikkelingen op de arbeidsmarkt. De vacaturebank op de site bevat wekelijks circa 1750 vacatures, afkomstig uit onder andere Intermediair, Computable, Technisch Weekblad, PW Vakblad voor personeelsmanagement en Intermediair Starters. Wekelijks ontvangen 60.000 abonnees per email een persoonlijke selectie uit deze vacatures door middel van de kosteloze vacatureservice. Speciale diensten van Intermediair Online zijn het Salariskompas, de rubriek Werk & Recht en diverse interactieve persoonlijkheidstesten.

Noot voor redacties