Politiebericht provincie Groningen

Dinsdag, 21 september 1999

Dagelijkse persberichten districten Oost, Noord, Midden en Noord

Marum: Fietsendief
Een 39-jarige man uit Marum is maandagmiddag op de Kruisweg in zijn woonplaats aangehouden voor diefstal van fietsen. Buurtbewoners zagen dat de man verdacht rondscharrelde bij fietsen en auto?s. Bij zijn aanhouding bleek de man in bezit van twee fietsen waarvan er een op 6 september gestolen was. Onderzoek bij de woning van de man leverde nog een gestolen fiets op. Na verhoor is de man heengezonden.

Grootegast: Inbraak in bloemenkwekerij
Maandagnacht is er ingebroken in het kantoor van een bloemenkwekerij aan de Langeweg te Grootegast. Door een slot van een deur te forceren is man binnengekomen. Er wordt een mobiele telefoon en enkele honderden guldens vermist.

Veendam: Jeugdige bromfietsdief
Op de Sorghvlietlaan in Veendam zagen agenten maandagmiddag een 14-jarige jongen uit Gieten zonder helm op een bromfiets rijden. Bij onderzoek bleek de jongen de bromfiets vorige week woensdag had weggenomen bij een bedrijf aan de Vrijheidsweg te Veendam. De jongen is verhoord en aan zijn ouders overgedragen.

Hoogezand: Auto in beslag genomen
De auto van een 42-jarige man uit Delfzijl is maandagavond op de Kerkstraat in Hoogezand gecontroleerd. De man bleek geen rijbewijs te hebben, de auto was niet verzekerd, niet APK gekeurd en het kentekenbewijs bleek niet op naam gesteld. Hiervoor werden de nodige bonnen uitgeschreven en de auto werd in beslag genomen.

Waterhuizen: botsing met drie auto's
Een 45-jarige automobilist uit Haren kon maandagmiddag op de Provincialeweg N960 bij Waterhuizen niet tijdig remmen voor twee stilstaande personenwagens. Als gevolg van de aanrijding belandde de auto van de Harenaar op het dak en liep hij een hoofdwond op. Hij is naar het AZG gebracht.

Veendam: dronken bromfietser rijdt tegen auto aan In de Bocht Oosterdiep reed maandagavond een 33-jarige bromfietser uit Nieuwe Pekela tegen een geparkeerde auto aan. De man verkeerde onder invloed van alcohol en blies op het ademanalyseapparaat een promillage van 1.75. De man en zijn 34-jarige vriendin die achterop zat liepen geen noemenswaardig letsel op. De man kreeg een rijverbod van 9 uur en een acceptgiro van f 240.-.

Loppersum: vernieling ruiten stationsgebouw
De gemeente Loppersum heeft maandag aangifte gedaan van vernieling van vier thermopane ruiten van het stationsgebouw aan de Stationslaan in Loppersum. De vernieling is vermoedelijk zaterdagnacht gebeurd. De schade wordt geschat op f 2000.-.

Ten Boer: snelle automobilist
Op de Rijksweg in Ten Boer reed maandagavond binnen de bebouwde kom een 36-jarige automobilist uit Delfzijl met een snelheid van 106 km/uur. Omdat dit een overschrijding van de toegestane snelheid was van meer dan 50 km/uur is het rijbewijs van de Delfzijlster ingenomen. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt.

Heiligerlee: Rijden onder invloed van drugs
Maandagnacht reed een 20-jarige automobilist uit Nieuwe Pekela onzeker over de Provincialeweg in Heiligerlee. Reden voor de politie om de man aan een controle te onderwerpen. Bij onderzoek bleek de man zonder rijbewijs te rijden in een onverzekerde auto die technische mankementen vertoonde. Op verdenking dat de man onder invloed van drugs reed is een urineproef afgenomen. De auto is in beslag genomen.

Stadskanaal: Man met problemen pleegt vernielingen in kerk In een kerk aan de Luxemburglaan in Stadskanaal heeft een 32-jarige man afkomstig uit Gasselte maandagavond een ruit van een deur en een spiegel vernield. De man gaf aan dat hij hulp nodig had. Hij is aangehouden voor de gepleegde vernielingen en ingesloten.

Vlagtwedde: lastige caféklant
Een 47-jarige man uit Vlagtwedde is maandagavond aangehouden omdat hij bij een café aan de Schoolstraat een ruit had ingegooid. Daarvoor was de man lastig geweest in het café en had er een schermutseling plaatsgevonden. Na zijn aanhouding en verhoor is de man naar een arts gebracht om een hoofdwond te laten behandelen.

Nadere informatie via bureau Voorlichting, tel. 050 599 5010