Ericsson en Wish tekenen contract e-commerce platform

Datum nieuwsfeit: 21-09-1999
Ericsson

- P E R S B E R I C H T -

Rijen, 21 september 1999

Ericsson en Wish tekenen eerste contract voor e-commerce platform

Een nieuwe veilige manier van elektronisch winkelen

Ericsson Telecommunicatie en ISP WISH hebben een overeenkomst gesloten voor de levering van een nieuw betalingssysteem gebaseerd op de JaldaTM technologie van EHTP, een joint venture van Ericsson en Hewlett-Packard. WISH is hiermee de eerste ISP die dit Internet betalingssysteem gaat aanbieden.

Met JaldaTM zal WISH allerlei commerciële diensten en producten via Internet kunnen aanbieden, zoals video on demand, spelletjes en informatiediensten. Kosten kunnen bepaald worden aan de hand van verstreken tijd, aantal muis clicks, zoekopdrachten, levels of andere gespecificeerde parameters en in elke hoeveelheid. Het is het eerste betalingssysteem dat gebruikers in staat stelt kleine bedragen te betalen zonder creditcard. Omdat JaldaTM end to end secure en session-based micropayments mogelijk maakt, opent het deuren naar markten die voorheen niet bereikt konden worden via Internet.

"JaldaTM stelt ons in staat op een creatieve innovatieve manier nieuwe diensten en producten aan te bieden. Omdat ons klantenbestand snel groeit, moeten we voorop lopen in e-commerce technologie", zegt Jacob Pieterman, Holding Director WISH.

Het grootste bezwaar tot dusver tegen betaling via Internet was dat gegevens over creditcards gemakkelijk beschikbaar voor derden kunnen worden. Met JaldaTM werkt WISH echter als een betrouwbare derde partij, die op een gemakkelijke en kostenbesparende manier tussen winkeliers en klanten bemiddelt.

"JaldaTM maakt de drempel voor e-commerce laag, " zegt Eric van Soest, General Manager New & Global Operators/ISPs van Ericsson Nederland. "Het is een open, flexibel betalingssysteem dat gemakkelijk geïntegreerd kan worden in elke bestaande Internet omgeving. Gezien de reacties uit de markt, verwachten we dat ook andere ISP's en operators interesse zullen hebben in deze nieuwe technologie."

Voor meer informatie over Jalda: www.jalda.com

Ericsson is de leider in de New Telecoms World, met innovatieve communicatie-oplossingen die telecom- en datacom technologieën combineren met een optimale mobiliteit voor de gebruiker. Met meer dan 100.000 medewerkers in 140 landen, maakt Ericsson communicatie eenvoudiger voor haar klanten - network operators, service providers, ondernemingen en consumenten - over de hele wereld.

Ericsson Nederland heeft ongeveer 2.500 medewerkers in dienst die in 1998 een omzet realiseerden van ruim 1,6 miljard gulden.

- (Einde persbericht)-

Nadere informatie voor de pers,

Noot voor redacties