Business Solutions 99 in Amsterdam RAI

Datum nieuwsfeit: 22-09-1999

22 tot en met 24 september in Amsterdam RAI:

BUSINESS SOLUTIONS 99 BIEDT OVERZICHT GEÏNTEGREERDE ICT OPLOSSINGEN VOOR DE ZAKELIJKE MARKT

In Amsterdam RAI vindt van 22 tot en met 24 september Business Solutions 99 plaats, de nieuwe vakbeurs met ICT oplossingen voor het bedrijfsleven. Deze beurs biedt managers van kleine en middelgrote ondernemingen een compleet overzicht van de actuele ontwikkelingen op het gebied van automatisering. Centraal hierbij staan efficiënte toepassingen die ingezet kunnen worden voor de integratie van informatietechnologie in bedrijfsprocessen, bijvoorbeeld op het gebied van kantoorautomatisering, logistieke software en ondersteunende dienstverlening.

Naar verwachting zullen in september ruim 150 bedrijven aanwezig zijn op Business Solutions. Rob den Hertog, projectmanager van Amsterdam RAI is verguld over de kwaliteit van de deelnemers: '"Onder de exposanten bevinden zich op dit moment al vele grote leveranciers van ICT producten en diensten, zoals Afas Automatisering, Canon, CMG, Danka, Exact Software, Excellent Grote Beer Software, IBM/Lotus, Improve ERP Software, KN Minolta, Navision Software, Oracle, Unit 4 Software, Vanenburg Business Systems en Xerox. Door de groei van het aantal deelnemers is inmiddels al een extra hal in gebruik genomen. Met dit, zowel kwalitatief als kwantitatief brede aanbod van deelnemers, wordt goed ingespeeld op de groeiende vraag vanuit bedrijfsleven naar oplossingen die bedrijfsprocessen ondersteunen. Ik verwacht dan ook dat Business Solutions nu en in de toekomst een belangrijk oriëntatiemoment biedt voor het bedrijfsleven."

De beurs is met name gericht op het middel- en hoger management van bedrijven met meer dan 50 medewerkers en het algemeen management van MKB ondernemingen. Rob den Hertog: "Deze managers willen op de hoogte blijven van de huidige snelle ontwikkelingen op het gebied van kantoor-automatisering. Informatietechnologie wordt vaak gebruikt als middel, waarmee een bedrijf zich bijvoorbeeld door efficiency en snelheid kan onderscheiden van zijn concurrenten. Veel ICT ondernemingen spelen hierop in door het aanbieden van gebruiksvriendelijke geïntegreerde pakketten die de klant veel werk uit handen nemen. De ondernemer hoeft zich dan niet langer bezig te houden met automatisering, maar kan zich volledig concentreren op zijn zakelijke activiteiten. Op Business Solutions 99 vindt de ondernemer een compleet overzicht van oplossingen, innovaties en trends op het gebied van geïntegreerde bedrijfssystemen."

Software-oplossingen
Het expositieprogramma van Business Solutions 99 is onder te verdelen in de volgende onderwerpen: Software-oplossingen, Computer Systemen, Digital Printing, Telecommunicatie en IT Services. De softwaremarkt is sterk vertegenwoordigd onder de exposanten. Zowel voor het midden- en klein bedrijf als voor grotere ondernemingen worden software oplossingen op maat gepresenteerd, zoals bijvoorbeeld administratieve software, boekhoud-pakketten, voorraadbeheer, ERP en SCM software, klantensystemen en projectmanagementapplicaties. Veel leveranciers richten zich specifiek op MKB bedrijven, met turnkey oplossingen en kant-en-klaar pakketten die eenvoudig te implementeren zijn.

Computersystemen
Op het gebied van computersystemen worden de laatste hardware trends getoond. Gebruiksvriendelijk, onschadelijk voor het milieu, stralingsarm, hoge snelheid, opslagcapaciteit, aantrekkelijk design en connectie met andere apparatuur zijn belangrijke uitgangspunten bij de nieuwste generatie computers. Belangrijk is ook dat hardware en randapparatuur netwerk-georiënteerd zijn. Op Business Solutions 99 ziet de bezoeker naast PC's onder meer LCD schermen, plasmadisplays, ergonomische toetsenborden, geïntegreerde fax, copiers en printers, digitale camera's, notebooks en andere randapparatuur.

Digital Printing
Ook aanbieders op het gebied van digital printing solutions zijn goed vertegenwoordigd op de beursvloer. Wat in deze sterk groeiende branche steeds belangrijker wordt zijn ontwikkelingen rond document management en verwerking van electronische documenten. Op het gebied van printing vindt de bezoeker dan ook diverse voorbeelden van integratie van copiers in netwerken en van de nieuwste 'printing on demand' oplossingen. Er zijn bijvoorbeeld presentaties te zien van printtechnieken waarmee op maat geproduceerd kan worden, op elk moment en in elke de vorm die de afnemer maar wenst. Ook kleurgebruik, hoog volumeprinters, afwerkingstechnieken en installatiegemak zijn belangrijke trends die uitgebreid aan bod komen.

Telecommuniatie
Rond het thema telecommunicatie wordt het laatste nieuws gepresenteerd op het gebied van onder meer ISDN, DECT systemen, bedrijfscentrales en videoconferencing. Een actuele ontwikkeling die hierbij centraal staat is de integratie tussen computer en telefoon, bijvoorbeeld in bedrijfscentrales. Ook zijn de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van spraakherkenning en
-besturing te zien, zoals een Nederlandstalige versie van een door spraak gestuurd programma om bijvoorbeeld brieven te dicteren, te e-mailen of spreadsheets te maken.

ICT services
Ten slotte wordt ook aandacht besteed aan ICT services, zoals opleidingen, outsourcing en beheer- en implementatietools. Het wordt namelijk in een bedrijf steeds belangrijker om het volledige automatiseringstraject goed te beheersen, van advisering en inkoop tot implementatie en support. Hierbij zijn de diensten van een helpdesk, adviesbureau of professionele consultant vaak onontbeerlijk. p Business Solutions 99 presenteren diverse leveranciers van uiteenlopende diensten binnen de ICT branche zich aan de bezoekers.

Speciale paviljoens
Op Business Solutions wordt een aantal speciale paviljoens ingericht rond onderwerpen die op dit moment actueel zijn in de branche. Zo is een paviljoen volledig gewijd aan Linux, waar een tiental toonaangevende leveranciers aan de hand van demonstraties een overzicht biedt van de zakelijke mogelijkheden en toepassingen van het Linux operating system. Voor met name kleinere software ondernemingen is er het Software paviljoen met het Business Case Theater, waar software oplossingen te zien zijn, die een bijdrage kunnen leveren aan efficiency verbetering van bedrijfs-processen. Verder is er een paviljoen dat geheel in het teken staat van de nieuwste logistieke IT-oplossingen, onder de naam 'logicom', waar de laatste ontwikkelingen op gebied van ERP systemen getoond worden.

Overige evenementen
Gelijktijdig met Business Solutions vinden in Amsterdam RAI diverse andere ICT evenementen plaats onder de noemer 'Business 2000', namelijk Internet in Business, Mobile & Wireless, de IT Carrièredagen en het Nationale Internet Congres. Internet in Business '99 richt zich met name op managers en directieleden uit het bedrijfsleven en (semi)overheidsinstanties die te maken hebben met Internet, Intranet of Electronic Commerce. Evenals in 1998 vindt in combinatie met Internet in Business het seminar WebPower Pro plaats, over de laatste ontwikkelingen op het gebied van de aan het intra- en internet gerelateerde software. Met de IT Carrièredagen wordt ook dit jaar weer ingespeeld op de nog steeds actuele vraag naar personeel binnen de ICT branche.

Bovendien vindt gelijktijdig met Business Solutions de vijftiende editie van het Kabelcongres plaats, dat dit jaar de ondertitel 'The Breedband' Experience heeft gekregen. Bij dit congres komen diverse onderwerpen aan de orde die te maken hebben met digitale informatiestromen, zoals e-commerce, programmering, financiën, techniek en service provision.

Internetsite
Voor Business Solutions 99 is een speciale internetsite ontwikkeld met uitgebreide informatie over de beurs. Het adres is www.business-solutions.nl.
De site bevat zowel algemene beursinformatie als gegevens voor (potentiële) exposanten.

De informatie op de Business Solutions site wordt regelmatig vernieuwd. Zo wordt de site in juli aangevuld met nieuws gericht op de bezoekers, zoals een deelnemerslijst, een plattegrond en een actueel overzicht van de noviteiten die op de beurs getoond worden. Op de site is ook een digitale perskamer ingericht. Hierin wordt voor vertegenwoordigers van de pers informatie over de beurs opgenomen, zoals onder meer persberichten, beurslogos, en tijdens de beurs foto's van het evenement. Naast deze informatie wordt ook persinformatie van de exposanten opgenomen in de digitale perskamer.

Openingstijden en toegangsprijzen
Business Solutions 99 vindt plaats in de Hollandhal, Deltahal en Randstadhal van Amsterdam RAI. De beurs is op 22 september geopend van 10.00 tot 18.00 uur, op 23 september van 10.00 tot 21.00 uur en op 24 september van 10.00 tot 17.00 uur. De toegangsprijs bedraagt f 75,- inclusief beurscatalogus.

Amsterdam, juli 1999

Noot voor redacties