Danka: Nieuwe ontwikkelingen tijdens Business Solutions 99

Datum nieuwsfeit: 22-09-1999

P E R S B E R I C H T

Danka biedt tijdens Business Solutions 99 zicht op nieuwe ontwikkelingen op het gebied van documentbeheer en -productie

Woerden, 2 september 1999 - Danka Nederland geeft op de beurs Business Solutions 99 (standnummer H 1155 in het RAI Hollandcomplex in Amsterdam) haar visie op nieuwe ontwikkelingen op het gebied van documentbeheer en
-productie. Een groot deel van de beurs Business Solutions staat in het teken van digitaal printen, met alle actuele varianten daarop, zoals Printing On Demand en Distributed Printing, in zwart/wit of in kleur, lokaal of wereldwijd. Danka speelt als leverancier van digitale printers/copiers, services en consultancy een belangrijke rol op dit gebied.

Het DigiSource 9110 Network Imaging System is een interessant systeem om bezoekers de mogelijkheden van digitaal documentbeheer, -printen en
-afwerking te laten zien. Danka Nederland heeft dit systeem bedrijfsklaar geïnstalleerd op haar 180 vierkante meter grote beursstand. Deze configuratie kan ongekend snel en effectief omvangrijke documenten produceren in grote aantallen en met een hoge kwaliteit. Dit webgeoriënteerde systeem heeft geïntegreerde front-end systemen voor documentbeheer en biedt tevens talrijke geïntegreerde mogelijkheden voor de nabewerking. De uitgebreide functionaliteit maakt dit systeem zeer productief.

Andere digitale systemen op de Danka-stand zijn onder meer:

* Midvolume systemen (65 pagina's per minuut) van Infotec en Toshiba;
* Een tandemopstelling van twee digitale copier/printers die samen 130 pagina's per minuut produceren;

* De Danka C2000 kleurencopier/printer die 31 full-colour prints per minuut maakt;

* Riso Digital Duplicators met interface naar PC voor hoogvolume printing tegen zeer lage kosten;

* De nieuwste printers en documentensystemen van Hewlett-Packard.

Naast productdemonstraties zullen de experts van Danka Digital Products ook de mogelijkheden voor het integreren van printsystemen in een netwerkconfiguratie demonstreren. Het op afroep en/of gedistribueerd printen zijn hiervan voorbeelden, evenals 1-op-1 marketingondersteuning, kleurenproducties en 'dedicated' producties (bijvoorbeeld barcodes). Ook de effectieve mogelijkheden voor aansluiting van printvoorzieningen op ERP-systemen komen aan de orde. Hierbij maakt Danka gebruik van geavanceerde softwareoplossingen. Daaronder vallen onder meer JAS, een softwaresysteem voor het beheren en stroomlijnen van documentenproducties, LionHeart voor de effectieve aansturing van productiemachines en Job/ReproTicket voor efficiënt en eenvoudig bestellen van printwerk vanaf de werkplek. Deze softwaresystemen vereenvoudigen het werk van individuen en maken de werkprocessen beheersbaar en productief.

Danka is tijdens Business Solutions in stand H 1155 te vinden op de volgende tijden:
Woensdag 22 september van 10:00 - 18:00 uur;
Donderdag 23 september van 10:00 - 21:00 uur;
Vrijdag 24 september van 10:00 - 17:00 uur.

Danka Business Systems PLC is een van de grootste onafhankelijke leveranciers van kantoorautomatiserings-apparatuur en aanverwante producten en diensten ter wereld. De organisatie heeft vestigingen in 30 landen met circa 22.000 werknemers. Danka Nederland B.V. is een volledig zelfstandige dochteronderneming en telt 450 medewerkers. Het Nederlandse hoofdkantoor is sinds december 1998 gevestigd in Woerden. Het Europese hoofdkantoor van Danka Business Systems PLC is gevestigd in Londen, Engeland. Het Amerikaanse hoofdkantoor bevindt zich in St. Petersburg, Florida. Danka is genoteerd aan Nasdaq en de London Stock Exchange.

Voor meer persinformatie:
Danka Nederland B.V., Contactpersoon: Marloes Antheunis, Tel.: 0348 - 405 423, E-mail: (m.antheunis@danka.nl), World Wide Web: www.danka.nl, of Monogram Communication Strategies (MCS) B.V. Contactpersoon: Geertje Wagenaar,
Tel.: 023 - 562 82 08, E-mail: (geertjew@monogram.nl)

NB: de elektronische versie van dit persbericht is te downloaden vanaf de Persberichten Databank op het World Wide Web: www.persberichten.com.