SAP demonstreert mySAP.com op beurs Internet in Business

Datum nieuwsfeit: 22-09-1999

PERSBERICHT

SAP demonstreert mySAP.com voor het eerst in Nederland op de beurs Internet in Business

SAP-stand staat in het teken van 'The city of e'

's Hertogenbosch, 6 september 1999 - SAP Nederland demonstreert de mogelijkheden van mySAP.com op de beurs Internet in Business. Het is de eerste keer dat SAP deze open zakelijk omgeving presenteert in Nederland, Met behulp van mySAP.com kunnen organisaties van iedere omvang via Internet gebruikmaken van SAP-oplossingen voor e-business en zijn medewerkers, klanten en partners van een organisatie optimaal toegerust om te profiteren van de Internet-economie. Internet in Business is een vakbeurs voor elektronisch zakendoen, die van 22 t/m 24 september voor de vijfde maal plaatsvindt in Amsterdam RAI.

De stand van SAP Nederland (standnummer 70) in de Europahal op Internet in Business is ingericht onder de noemer 'The city of e'. In 'the city of e' voert SAP haar gasten mee door haar mySAP.com-aanbod. Enkele componenten uit System mySAP zijn:

* SAP Business tot Business Procurement: deze oplossing maakt efficiënte inkoop van niet-primaire goederen en diensten mogelijk. Hierbij valt te denken aan onderhouds- en reparatiemateriaal of diensten en kantoorartikelen (MRO). Doordat de aanvragen in deze geautomatiseerde SAP-oplossing worden verplaatst naar het bureau van de aanvrager, wordt het inkoopproces gestroomlijnd. Hierdoor worden interpretatiefouten vermeden, zijn de kosten beter beheersbaar en wordt de doorlooptijd verkort.
* SAP Online Store: is een winkel die verkopen via Internet mogelijk maakt. Hierdoor kunnen verkopende partijen meer klanten bereiken. Ook kunnen producenten rechtstreeks contact maken met klanten om directe verkopen te genereren en om de klant te leren kennen, zodat de producent wensen en behoeften in kaart kan brengen. SAP Online Store is een virtuele winkel die naadloos aansluit op het Enterprise Resource Planning (ERP)?esysteem SAP R/3 voor de complete logistieke en financiële afhandeling van bestellingen.
* SAP Employee Self Service (ESS): hiermee kunnen medewerkers op ieder gewenst moment en vanaf iedere locatie via Internet of interactieve telefoonsystemen hun eigen personeelsgegevens inzien, wijzigen of aanmaken. Hierdoor kunnen personeelsleden persoonsgebonden administratieve gegevens zelf invoeren, waardoor dubbele invoer wordt voorkomen. Dit bespaart de afdeling Personeelszaken routinematig werk en geeft personeelsleden meer verantwoordelijkheid voor en zicht op hun eigen gegevens. Door de eenvoudige gebruikersinterface kunnen alle medewerkers deze oplossing zonder noemenswaardige training gebruiken.

Over SAP
SAP, wereldwijd marktleider op het gebied van bedrijfsbrede zakelijke software, gebruikt de kracht van haar branche-georienteerde oplossingen voor de realisatie van mySAP.com.
mySAP.com is een open interactieve zakelijke omgeving, waarmee organisaties van iedere omvang het Internet kunnen gebruiken. Hierdoor zijn hun medewerkers, klanten en partners optimaal toegerust om met een gepersonaliseerde toepassing te profiteren van de opkomende Internet-economie. Met mySAP.com kunnen organisaties het Internet gebruiken om efficiënter en sneller te werken door een optimaal beheer van de Supply Chain, het onderhouden van strategische partnerships, een kortere introductieperiode voor nieuwe producten en diensten, het delen van digitale informatie en het verhogen van de productiviteit en de aandeelhouderswaarde. SAP is genoteerd aan diverse beurzen, inclusief die van Frankfurt en New York, onder het symbool SAP. Meer informatie over SAP is te vinden op www.sap.com/.

Dit bericht en andere persberichten zijn te vinden op: www.sap.com/netherlands/pers/.
Voor meer informatie:
SAP Nederland B.V., Karin Venverloo, Telefoon: 073 - 64 57 537, e-mail: karin.venverloo@sap-ag.de,
of Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Judy van Kamperdijk, Telefoon: 023 - 56 28 208, e-mail: (judyvk@monogram.nl)

SAP, System mySAP.com, mySAP.com, Enjoy SAP A Better Return on Information en alle SAP-producten en diensten die in dit persbericht worden vermeld, zijn hetzij gedeponeerde handelsmerken hetzij handelsmerken van SAP AG. Alle andere merk- en productnamen zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectievelijke houders.