Politiebericht Drenthe

11:00 woensdag 22 september 1999

Bert Peters 0591 66 20 14 of 0653 23 80 59

Meppel, alcomobiliste
Reed vannacht een 22-jarige vrouw uit Meppel met haar auto over de Heinsiusstraat toen zij werd gecontroleerd op alcoholgebruik. Een test wees een alcoholpromillage uit van 0.6. Zij kreeg een dagvaarding mee voor 29 november a.s.

Emmen, inbraak
Werd gisternacht ingebroken in het projectbureau van de gemeente Emmen aan de Zandzoom. De toegangsdeur werd met grof geweld opengebroken. Een overjarig beeldscherm werd weggenomen. De braakschade was veel groter dan de waarde van het scherm. Een 58-jarige ambtenaar deed namens de gemeente aangifte.

Emmen, diefstal mobiele telefoon
Was gisteravond op het Marktplein een 14-jarige knul met zijn mobiele telefoon aan het bellen. Een passerende fietser rukte hem het toestel uit de hand en ging er vandoor. Schade onbekend.

Klazienaveen, diefstal gereedschap
Deed een 41-jarige winkelier uit de Langestraat aangifte van diefstal van electrisch gereedschap uit zijn winkel. Waarschijnlijk al vorige week werden een boorhamer en drie snoerloze boormachines weggenomen tijdens de openingstijden. Schade bijna f 1.500,-.

Zuidlaren, tasjesroof
Deed een 84-jarige vrouw uit Zuidlaren aangifte van diefstal van haar tasje. Deze werd uit haar fietstas weggenomen, waarschijnlijk door een hardlopende jongeman van ongeveer 20 jaar. Deze liep achter haar toen zij over de Koningsdwarsstraat reed. In de tas zat o.a. haar portemonnee met ruim honderd gulden.

Roderwolde, uitslaande brand
Brak gisteravond tegen 22.00 uur brand uit in een loods van een transportbedrijf aan de Hoofdstraat. Een buurvrouw ontdekte de brand en waarschuwde de brandweer. Door omwonenden werd met een tractor geparkeerde auto's weggesleept die zodoende voor de brand bespaard bleven. Het Roder brandweerkorps kreeg assistentie van de korpsen Peize en Leek. De gehele loods ging verloren. De oorzaak van de brand is nog niet bekend. Nader onderzoek moet meer duidelijkheid geven. De 34-jarige eigenaar kwam later in de nacht met zijn truck aan bij het bedrijf. Op dit moment zijn geen nadere gegevens bekend.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe