Topman verlaat Andersen Consulting

ANDERSEN CONSULTING

Topman verlaat Andersen Consulting

-persbericht-

Topman George Shaheen verlaat Andersen Consulting en treedt in dienst bij nieuwe internet-onderneming

John T. Kelly benoemd tot Interim Managing Partner en CEO

Amsterdam, 22 september 1999 - Andersen Consulting heeft gisteren bekend gemaakt dat de Managing Partner en CEO George Shaheen zijn functie heeft neergelegd en per direct in dienst treedt bij een nieuwe internet-onderneming: een online grootwinkelbedrijf. John T. Kelly is benoemd tot interim Managing Partner en CEO. In november wordt een nieuwe CEO gekozen.

George Shaheen (55) is meer dan dertig jaar aan Andersen Consulting verbonden geweest, waarvan elf jaar als CEO. "Ik was voornemens om volgend jaar te stoppen", zei de heer Shaheen. "Door dit nieuwe aanbod was ik echter genoodzaakt om mijn beslissing te vervroegen. (...) Ik verlaat Andersen Consulting met een gevoel van spijt en van trots - spijt om de partners te verlaten waar ik het grootste deel van mijn leven mee heb samengewerkt, en trots op wat zij hebben bereikt: de grootste onderneming ter wereld op het gebied van management- en technologie-consulting."

"Wij betreuren het om George te zien vertrekken, maar begrijpen zijn overwegingen en waarom zijn beslissing zo snel moest worden genomen", zei de heer Kelly. John T. Kelly geeft sinds 1989 leiding aan Andersen Consulting in Noord- en Zuid-Amerika. Hij heeft bijna 40 jaar ervaring als consultant, waarvan 27 jaar als partner.

Dit jaar is het meest succesvolle jaar in de geschiedenis van Andersen Consulting. De laatste tien jaar zijn de inkomsten explosief gegroeid van US$ 1,1 miljard in 1988 tot US$ 8.3 miljard in 1998. Verwacht wordt dat de inkomsten dit jaar ruim US$ 9 miljard zullen zijn.

Andersen Consulting adviseert en implementeert oplossingen op het gebied van bedrijfsvoering en informatietechnologie en heeft als missie 'to help our clients create their future'. Andersen Consulting werkt wereldwijd voor klanten uit alle branches volgens het concept van Business Integration: integratie van strategie, mensen, bedrijfsprocessen en technologie. De organisatie heeft meer dan 65.000 mensen in dienst in 48 landen, waarvan ruim 700 in Nederland. Homepage: www.ac.com

.........................................

Noot voor redacties