HP en Oracle: model voor business-to-business e-commerce

Datum nieuwsfeit: 22-09-1999

Geachte redacteur,

Hierbij treft u een persbericht aan van Oracle over de samenwerking met HP, gericht op de gezamenlijke ontwikkeling en implementatie van Oracle Internetoplossingen op het HP-platform.

Voor meer informatie kunt u terecht bij Monique Potters van Oracle Nederland via telefoonnummer 030-6699853 of bij ons kantoor via telefoonnummer 030-656070.

Met vriendelijke groet,

Leonie Schouwenaar
Lammers van Toorenburg PR

HP en Oracle annonceren gezamenlijk model voor business-to-business e-commerce

De Meern, 22 september 1999 – Hewlett-Packard en Oracle zijn een unieke en zeer nauwe samenwerking overeengekomen, gericht op het gezamenlijk ontwikkelen en implementeren van Oracle Internetoplossingen op het HP-platform. Gebruikmakend van de in beide bedrijven beschikbare Internetkennis en -technologieën worden de verkooporganisaties van Oracle en HP via Internet met elkaar verbonden zodat gezamenlijke marktkansen optimaal benut kunnen worden.

De overeenkomst houdt het volgende in:

- HP gaat de Oracle Sales-module van de Oracle Customer Relationship Management (CRM)-software suite niet alleen zelf gebruiken maar ook verkopen. Om de markt voor CRM zo goed mogelijk te kunnen bedienen, koppelen beide bedrijven hun verkoopinformatie- en 'lead-tracking'-systemen aan elkaar.

- Oracle bouwt HP-UX* uit tot strategisch ontwikkelplatform voor al haar e-business applicaties.

- Oracle configureert en optimaliseert haar Business OnLine-diensten op HP-systemen.

- Oracle gaat HP-systemen gebruiken voor belangrijke interne systemen als CRM en e-mail.

- HP breidt haar CRM-consultancy uit om Oracle oplossingen op HP-systemen te kunnen implementeren.

De overeenkomst betekent dat beide bedrijven hun wederzijds commitment sterk verhogen. Oracle zal het HP-platform als een integraal onderdeel van haar ontwikkelomgeving inzetten, terwijl HP Oracle's CRM-software in haar gehele wereldwijde verkooporganisatie inzet. Door deze samenwerking ontstaat 's werelds grootste CRM-verkoopapparaat. In de nieuwe situatie kunnen verkopers van Oracle en HP real-time klanteninformatie uitwisselen over Internet, en tegelijkertijd werken in één en hetzelfde klantenbestand. Beide managementteams hebben dan ook een veel breder, gedetailleerder en actueler overzicht over de te verwachten omzet.
HP zal ook Oracle Sales aanbieden als onderdeel van haar totaalpakket aan Internet-oplossingen voor ondernemingen. Dit voorziet zowel Oracle- als HP-gebruikers van een goed afgestemde totaaloplossing op dit gebied. Binnen HP Nederland is reeds een pilot opgestart voor het implementeren van Oracle Sales. Het is de bedoeling dat Oracle's CRM-oplossingen ook direct verbonden worden met HP Front Office, HP's eigen CRM-oplossing. HP Front Office biedt een open raamwerk voor het integreren van e-marketing, e-sales en e-support applicaties, voor een breed inzicht in klantgegevens. Door deze integratie kunnen gebruikers de winst per klant verhogen, de klantenservice verbeteren en de efficiency verhogen.
Oracle's CRM-oplossing zal ook geïntegreerd worden met HP's SmartContact, een oplossing voor het inrichten van geavanceerde customer contact centers. Deze callcenter-oplossing van HP wordt momenteel wereldwijd veel toegepast binnen financiële instellingen, telecommunicatiebedrijven en overheidssectoren.

Voor Oracle-productinformatie kunt u bellen met het gratis informatienummer 0800-0827.

Oracle Corporation
Oracle Corporation is ’s werelds grootste leverancier van software voor informatiemanagement en is, met een jaarlijkse omzet van bijna $ 9,1 miljard, de op één na grootste softwareorganisatie ter wereld. Oracle levert ERP- en CRM-applicaties, databases, applicatieservers, tools en Business Intelligence-producten met de daaraan gerelateerde consultancy, opleidingen en support services. Oracle heeft vestigingen over de gehele wereld, in meer dan 145 landen. Vanuit haar kantoor in De Meern bedient Oracle met ruim 1000 medewerkers de Nederlandse markt. Informatie over Oracle is te vinden op www.oracle.nl

Hewlett-Packard
Hewlett-Packard is een toonaangevende leverancier van oplossingen en services voor computing en imaging voor zakelijke en thuisgebruikers. De activiteiten van HP zijn gericht op het maximaal benutten van de mogelijkheden van Internet voor zijn gebruikers en de verspreiding van elektronische diensten. De computer-gerelateerde omzet over het jaar 1998 bedroeg wereldwijd 39,5 miljard dollar. Met 123.000 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar in 1998 is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden. Informatie over Hewlett-Packard en het Y2K-programma is te vinden op www.hp.nl.

Meer informatie voor de redactie:
Oracle Nederland BV
Monique Potters
telefoon 030 669 9853
fax 030 669 9926
e-mail (mpotters@nl.oracle.com)

Lammers van Toorenburg PR
Ward van Beek
telefoon 030 656 5070
fax 030 656 5473
e-mail (oracle@lvtpr.nl)

Hewlett-Packard
John Wiltschut
telefoon 020 547 61 22
fax 020 547 77 53
e-mail (john_wiltschut@hp.com)

*HP-UX Release 10.20 en verder, HP-UX Release 11.00 en verder (in beide 32- en 64-bit configuraties) op alle HP 9000 computers zijn Open Group UNIX 95 branded producten.