Toshiba breidt serie Equium PC's uit

Datum nieuwsfeit: 22-09-1999

Toshiba breidt serie Equium PC's uit

Lage Total Cost of Ownership door platformstabiliteit en uitgekiende onderhoudsfaciliteiten.

Capelle a/d IJssel, september 1999 - De serie Equium 7000 desktop PC's van Toshiba is uitgebreid met de 7300S (slimline). Ook dit nieuwe model voldoet volledig aan de filosofie van de Equium 7000-serie: reductie van de Total Cost of Ownership van het PC-park zonder concessies aan mogelijkheden en snelheid.
De Toshiba Equium 7000 PC's kenmerken zich door continuïteit. Het productontwerp houdt tenminste 20 maanden stand. Dat betekent dat bij uitbreiding van het PC-park kan worden voortgebouwd op het bestaande, zonder de noodzaak van aanpassingen, testprocedures en het noodgedwongen inspelen op onverwachte productwijzigingen.

De nieuwe Toshiba 7300S is leverbaar vanaf 860 Euro (fl. 1.895,--) excl. btw.

De Toshiba Equium 7300S is gebaseerd op de Intel Celeron processor, waarbij gekozen kan worden uit uiteenlopende processorprestaties. Voorts beschikt de Equium over alle faciliteiten

-zoals I/O-poorten, uitbreidingsslots, geluidsfaciliteiten en een snelle harde schijf- die van een professioneel desktopsysteem verwacht mogen worden. Bij de aanschaf kan bovendien
worden gekozen uit modellen mèt en zonder geïntegreerde netwerkfaciliteiten.

Het moederbord en andere vitale componenten in de Equium 7300S PC zijn via de Instant Access Door snel en gemakkelijk bereikbaar. Van belang daarbij is dat alle modellen zijn gebaseerd op één consistent ontwerp en alle hetzelfde moederbord hebben. Dat maakt het uitwisselen van moederborden zeer eenvoudig zonder de kans op compatibiliteitsproblemen. Bovendien kan daardoor met minder reserve-onderdelen voor het PC-park worden volstaan.

Dankzij de compacte behuizing (409 (b) x 377 (d) x 98 (h) mm) vindt de Equium 7300S al snel een plaatsje. Dat kan staand op een draaivoet, waarbij het systeem precies even hoog is als een gemiddeld 17 inch beeldscherm. De behuizing is ook voorbereid om aan de muur of aan het zijpaneel van een bureau te worden opgehangen. Liggend onder of naast het beeldscherm plaatsen kan uiteraard ook.

De nieuwe Equium 7300S PC's hebben een garantieperiode van drie jaar waarvan het eerste
jaar inclusief service 'aan huis'.

Toshiba
Toshiba Corporation (Japan) is ‘s werelds grootste leverancier van notebook computers. Voortbordurend op de sterke positie in de zakelijke markt levert het bedrijf nu tevens notebooks voor de consumentenmarkt. In 1998 is het productassortiment al uitgebreid met professionele desktop PC’s voor zowel bestaande klanten als nieuwe afnemers in de marktsegmenten MKB, PC-Privé en het onderwijs. Door deze desktop PC’s te voorzien van geavanceerde beheerfuncties, speelt Toshiba in op de sterk groeiende behoefte om de ‘cost of ownership’ van computers te verlagen. Het Europese hoofdkantoor is gevestigd in Neuss (Duitsland), terwijl Toshiba Information Systems Benelux in Capelle a/d IJssel zorgt voor de verkoop, marketing en ondersteuning van haar personal computers in de Benelux landen. De Nederlandse website van Toshiba is te vinden onder www.toshiba.nl

Voor meer informatie:
Toshiba Information Systems Benelux
Contactpersoon: Martin Middelkoop, product manager Telefoon: 010-2882363, E-mail: (martin.middelkoop@toshiba.nl)
_______________________________________________________________________

Noot voor redacties