HP start nieuw Domainguard Certification Program

Datum nieuwsfeit: 22-09-1999

DOMAINGUARD CERTIFICATION PROGRAM OVERBRUGT KLOOF
IN NETWERKBEVEILIGING

Amstelveen, 22 september 1999 - Hewlett-Packard start een nieuw DomainGuard Certification Program. Met het nieuwe certificeringsprogramma krijgen organisaties de mogelijkheid topproducten te combineren met HP's oplossingen voor autorisatie en authentificatie. Zo kunnen ze de toegang tot netwerkbronnen in de hand te houden voor veilig gebruik van e-commerce.

Organisaties beginnen zich te realiseren dat authentificatie en autorisatie twee kanten van dezelfde medaille zijn. Om netwerken te beveiligen in deze tijd van e-services, moeten ze zowel in de hand houden wie toegang heeft tot de Web-site, als wat er met de informatie wordt gedaan. De combinatie van HP-producten voor toegangscontrole op transactieniveau met best-of-breed beveiligingsproducten van andere leveranciers vormen hiervoor de ideale oplossing.

Authentificatieoplossingen van Praesidium-partners krijgen van HP het label 'DomainGuard Ready' wanneer ze met grondige testen hebben aangetoond dat ze naadloos samenwerken met HP's DomainGuard en Authorization Server. HP en zijn partners bieden alle code, documentatie en implementatie-instructies die nodig zijn voor succesvolle integratie. Op de Web-site van HP is alles te downloaden voor installatie van een gecertificeerd product.

De op regels gebaseerde producten voor toegangscontrole op transactieniveau worden ondersteund door marktleiders binnen verschillende bedrijfstakken. Zo werken ze naadloos samen met SecurID van Security Dynamics, de nieuwe Keon Public Key Infrastructure (PKI) componenten, de Entrust/PKI Solution, de authentificatieproducten van CyberTrust, UniCERT CA van Baltimore en SPYRUS public key smartcards en readers.

Praesidium partners wiens authentificatieproducten worden gecertificeerd door HP mogen gebruikmaken van het HP Praesidium logo en het label DomainGuard Ready. Organisaties die willen deelnemen aan het Praesidium partnerprogramma en het DomainGuard Certification Program van HP kunnen zich op http: www.hp.com/security opgeven.

HP toegangs- en autorisatieproducten
Praesidium DomainGuard laat organisaties snel, eenvoudig en veilig gebruikmaken van extranetoplossingen met autorisatie op transactieniveau. Met de Authorization Server kan dit beveiligingsmodel ook uitgebreid worden naar niet-Web-omgevingen, om zo alle transacties te verzekeren van het hoogste veiligheidsniveau.

Informatie over Hewlett-Packard en het Y2K-programma is te vinden op: www.hp.nl.

Hewlett-Packard is een toonaangevende leverancier van oplossingen en services voor computing en imaging voor zakelijke en thuisgebruikers. De activiteiten van HP zijn gericht op het maximaal benutten van de mogelijkheden van Internet voor zijn gebruikers en de verspreiding van elektronische diensten. De computer-gerelateerde omzet over het jaar 1998 bedroeg wereldwijd 39,5 miljard dollar. HP is bezig met de oprichting van een aparte organisatie voor de productie van test-en-meetapparatuur, halfgeleiders, medische systemen en apparatuur voor chemische analyses. Deze activiteiten genereerden in 1998 een omzet van 7,6 miljard dollar.

Met 123.000 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar in 1998 is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Noot voor redacties