Lufthansa blij met deelname Austrian Airlines Star Alliance

Datum nieuwsfeit: 22-09-1999

PERSBERICHT - 22 SEPTEMBER 1999

Lufthansa verheugd over deelname van
Austrian Airlines aan Star Alliance

Lufthansa is verheugd over de beslissing van Austrian Airlines om de toekomst van de luchtvaartmaatschappij gestalte te geven binnen de Star Alliance. De raad van commissarissen van Austrian Airlines is akkoord gegaan met het voornemen van de maatschappij om zo spoedig mogelijk als partner toe te treden tot de alliantie. Aan deze beslissing is intensief onderzoek voorafgegaan naar allianties, waarmee mogelijk een partnerschap zou kunnen worden aangegaan.

"Met Austrian Airlines en haar bedrijfsonderdelen Lauda Air en Tyrolean krijgt de Star Alliance in Europa een belangrijke en kwalitatief hoogwaardige versterking", meent Lufthansa president Jürgen Weber. "Voor onze Oostenrijkse partner is deze beslissing bepalend voor haar succes in de toekomst en voor de luchtvaartsector is deze keuze richtinggevend. Wij verheugen ons op de samenwerking met deze maatschappij, die wereldwijd bekend staat om haar gastvrijheid en professionaliteit. De uitbreiding van het routenet en de daarmee verbonden toename aan comfort en flexibiliteit zal voor passagiers van de Star Alliance over de gehele wereld aanzienlijk zijn."

De deelnemende maatschappijen van de in mei 1997 opgerichte Star Alliance zijn Air Canada, Air New Zealand, Ansett Australia, Lufthansa, Scandinavian Airlines System (SAS), Thai Airways International, United Airlines en Varig. Het wereldomspannende netwerk telt meer dan 720 bestemmingen in ruim 110 landen. Gemiddeld stijgt elke 10 seconden ergens ter wereld een Star Alliance vliegtuig op.

In oktober zal de Japanse luchtvaartmaatschappij All Nippon Airways toetreden tot de alliantie. In juli 2000 zal luchtvaartmaatschappij Mexicana lid worden.

Noot voor redacties