Eva Air zet hulpteam in bij aardbevingsramp

Datum nieuwsfeit: 22-09-1999

USP

EVA AIR ZET HULPTEAM IN BIJ AARDBEVINGSRAMP

Taiwan, 22 september 1999

In samenwerking met moedermaatschappij Evergreen group heeft EVA Air een speciaal aardbeving noodhulpteam samengesteld. De 'Evergreen Group 921 Earthquake Emergency Aid', biedt rechtstreeks hulp aan de mensen in centraal Taiwan waar de verwoestingen van de aardbeving het hevigst zijn.

EVA Air verzorgt kostenloos vervoer voor leden van internationale reddingsteams die naar Taiwan reizen. UNI Air, een binnenlandse luchtvaartmaatschappij waarvan EVA air gedeeltelijk eigenaar is, biedt vrij vervoer voor hulpgoederen en hulpteams binnen Taiwan. In samenwerking met haar zustermaatschappij, Evergreen Lauren Hotels, geeft EVA Air gratis handdoeken, lakens en dekens weg. Evergreen Sky Catering, verantwoordelijk voor de catering van EVA Air en UNI Air geven onbeperkt brood en drinken zolang het nodig is.

Zusterbedrijven Evergreen Marine en Uniglory Marine Corporation lenen cargo containers uit die slachtoffers van de aardbeving gebruiken als tijdelijk onderdak. Daarnaast vervoeren bedrijven die lid zijn van de Evergreen Groep noodhulpgoederen en heeft personeel de optie om als vrijwilliger in de rampgebieden te werken.

De Evergreen Group doneert circa U.S. $ 9.000.000 in directe financiële hulp en elk personeelslid dat deelneemt aan de Emergency Aid Group stort tevens een dagsalaris in dit fonds. De Y.F. Chang Foundation, opgezet door Evergreen Group directeur Dr.Yung-fa Chang, geeft tevens een ruim niet nader gespecificeerd bedrag voor lange termijn hulp.

Het directe telefoonnummer van de 'Evergreen Group 921 Earthquake Emergency Aid' is 00886-2-8500-2005. Het directe nummer voor 'Dr. Yung-fa Chang's Foundation 921 Earthquake Emergency Aid' is 00-886-2-2509-3660.

EVA Air is de toonaangevende, onafhankelijke luchtvaartmaatschappij van Taiwan. EVA Air vliegt wereldwijd op belangrijke bestemmingen in Azië, Australië, Europa, de Perzische Golf, centraal Amerika, Canada en de Verenigde Staten.

Noot voor redacties