Heroix optimaliseert prestaties Microsoft SQL Server 7.0

Datum nieuwsfeit: 22-09-1999

bf_i_text_pers_klein.gif (4201 Byte)

Heroix optimaliseert prestaties Microsoft SQL Server 7.0

RoboMon met SQL-ondersteuning voldoet aan behoeften in de markt

Amsterdam, 22 september 1999 - Heroix Corporation maakt bekend dat versie v7.5 van haar vlaggenschip RoboMon nu ook de prestaties van Microsoft SQL Server optimaliseert. De producten van Heroix worden in de Benelux gedistribueerd door Brain Force Software. Heroix RoboMon biedt monitor- en beheertools voor effectieve ondersteuning van de prestaties van SQL Server binnen de gehele onderneming.

De Heroix-ondersteuning van SQL Server bestaat uit een out-of-the-box rule-based Intelligent Solutions Set (ISS), die in combinatie met het basisproduct van RoboMon compleet netwerkbeheer biedt, inclusief fault tolerant notification. Heroix RoboMon v7.5 met SQL Server ISS brengt een aantal belangrijke SQL Server-omstandigheden in kaart, waaronder geblokkeerde of gestrande processen, onbereikbare databases, I/O-fouten, netwerkvertragingen, gebrekkige gebruikersverbindingen en uitzonderlijke groei van databases.

"We zijn verheugd dat Heroix met deze nieuwe oplossing optimaal inspeelt op de trends in de markt", zegt Paul Walstra, Line Of Business Manager bij Brain Force Software. "De ondersteuning voor SQL Server 7.0 en andere standaardtechnologieën onderstreept het streven om tegemoet te komen aan de behoeften van onze klanten."

Heroix ontwikkelde RoboMon om systeembeheer eenvoudiger en minder arbeidsintensief te maken voor IT-professionals. De belangrijkste features van RoboMon zijn onder andere dat RoboMon met SQL Server ISS een aantal correctiehandelingen volledig zelfstandig kan uitvoeren. RoboMon kan ook zelfstandig ruimte in een database toewijzen en commando's van alle besturingssystemen uitvoeren. Verder kan dit product alle rules en SQL-statements uitvoeren en een SNMP Trap opzetten. De Event Monitor verzamelt gegevens over alle netwerk-events en presenteert deze via één interface.

Heroix RoboMon is het enige product op de markt dat platformonafhankelijk is met rule-based systeembeheersoftware die out-of-the-box werkt met Windows NT-, UNIX- en Open VMS-platforms. De software verlaagt de Total Cost of Ownership (TCO) en biedt een snelle Return on Investment (ROI). De extra SQL Server ISS vergroot de voordelen van RoboMon verder door de prestaties van het netwerk en alle componenten te garanderen. Heroix RoboMon is zeer gebruikersvriendelijk en eenvoudig te installeren. Bovendien is het de enige software waarmee ondernemingen efficiënt en tegen lage kosten kunnen migreren van een UNIX- of Open VMS-omgeving naar Windows NT.

Brain Force Software Brain Force Software is sinds de oprichting in 1983 in Oostenrijk actief als consultant en distributeur van software voor grote ondernemingen. In november 1997 opende Brain Force Software een kantoor in Amsterdam. Dit kantoor bedient de markt in Nederland, België en Luxemburg, en concentreert zich op de verkoop van systeembeheersoftware voor Client/Server-systemen. In datzelfde jaar behaalde het bedrijf een omzet van 37,5 miljoen DM en een nettowinst op de balans van 1,8 miljoen DM. Door de overname van bestaande onderhoudscontracten beschikt de nieuwe vestiging in Amsterdam al over een aanzienlijk aantal klanten, waaronder VOLVO, Philips, Libertel, Alcatel Bell, Amsterdams Uit Buro, Alfa Laval, Nederlands Rundvee Syndicaat en het Kadaster.

Brain Force Software heeft in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Nederland zelfstandige divisies en is officieel distributeur en vertegenwoordiger van onder andere Axent Technologies, Bridgehead, Ericom, Heroix, Process Software, Raxco, SQL Software, Unison en Wyatt River Software. Op 10 juni 1999 heeft Brain Force Software, na een intensieve voorbereiding van een jaar, als eerste Oostenrijkse IT-onderneming een notering gekregen aan de beurs van Frankfurt.

www.brainforce.com

Voor meer informatie:

BRAIN FORCE SOFTWARE Lammers van Toorenburg PR
Paul Walstra Caroline de Zoeten
Tel.: 020 312 0518 Tel.: 030 656 5070
email: (Paul.Walstra@brainforce.com) email: (caroline@lvtpr.nl)