Johan Stekelenburg nieuwe voorzitter Jeugd in Beweging

Datum nieuwsfeit: 23-09-1999

Arnhem, 23 september 1999

Johan Stekelenburg nieuwe voorzitter Jeugd in Beweging

Johan Stekelenburg (57) is vanaf september benoemd tot voorzitter van de Stichting Jeugd in Beweging. De voormalig FNV-voorzitter en huidige burgemeester van Tilburg volgt Ivo Opstelten op, die vanwege zijn benoeming tot burgemeester van Rotterdam het voorzitterschap heeft neergelegd. Stekelenburg, zelf een groot sportliefhebber, benadrukt de sociale functie van sport: “Deelname aan sport- en bewegingsactiviteiten is niet alleen van belang in fysiek opzicht, het heeft ook een positieve invloed op het sociaal gedrag. Jeugd in Beweging schenkt hier veel aandacht aan en daar wil ik graag leiding aan geven”.

Tijdens de door Jeugd in Beweging georganiseerde ontmoetingsdag Matchmakers, die plaatsvindt op 30 september aanstaande in de Cruise Terminal te Rotterdam, zal staatssecretaris Margo Vliegenthart Johan Stekelenburg officieel aan de bezoekers voorstellen. Gedurende deze dag worden een vijfentwintigtal projecten op het gebied van jeugd, sport en bewegen gepresenteerd aan vertegenwoordigers uit de sectoren sport, overheid, onderwijs en gezondheid. Vertegenwoordigers van de pers zijn van harte welkom. U kunt zich aanmelden per telefoon of e-mail (graag vóór 29 september).

De Stichting Jeugd in Beweging streeft ernaar dat jongeren (4-18 jaar) blijvend deelnemen aan sport- en  bewegingsactiviteiten én hierbij actief betrokken zijn. Om dit te bereiken, motiveert en ondersteunt zij partners uit de sectoren overheid, gezondheid, sport en onderwijs verworven inzichten over te dragen en om te zetten in samenhangend, duurzaam beleid.  Jeugd in Beweging,  een gezamenlijk initiatief van de ministeries van VWS en OC&W, is sinds eind 1996 actief. Samenwerkingspartners zijn onder meer de vakorganisatie KVLO, de sportkoepel NOC*NSF en de Landelijke Contactraad.

Nadere informatie:
Stichting Jeugd in Beweging                                       Gemeente Tilburg
Patrick Spierts of Carla van Asten                              Hans Leeuwenkamp
tel. 026-4834748                                                       tel. 013-5428923
fax 026-4834776                                                        fax 013-5428895
e-mail (info@jib.nl).