HP jukebox biedt 50 procent meer opslag zonder extra kosten

Datum nieuwsfeit: 23-09-1999

HP jukebox biedt 50 procent meer opslag zonder extra kosten

Amstelveen, 23 september 1999 - Hewlett-Packard introduceert de HP SureStore 125ex magnetisch-optische jukebox. Deze uitgebreide oplossing voor het archiveren van elektronische documenten en near-online opslag, biedt 50 procent meer capaciteit dan de HP SureStore 80ex MO jukebox, zonder extra kosten.

Veel kleine documentintensieve bedrijven archiveren nog steeds op papier, microfilm of tape. Deze media vergaan echter relatief snel en bieden geen snelle toegang tot data. De nieuwe HP SureStore 125ex maakt de overgang naar near-online informatieopslag aantrekkelijk voor ondernemingen, zoals medische instellingen, advocaten- en accountantskantoren, scholen en servicebedrijven. Zij kunnen met de HP SureStore 125ex grote hoeveelheden data digitaliseren, archiveren en snel terugzoeken op duurzame media.

De HP SureStore 125ex biedt de volgende belangrijke voordelen:
* 50 procent meer capaciteit dan de HP SureStore 80ex zonder extra kosten;
* keuze uit verschillende prestatieniveaus met een enkele of een dubbele 5,2 GB drive;

* verbinding met de nieuwste NT-servers en ondersteuning van de low voltage differential (LVD) SCSI-standaard. Gebruikers kunnen verbinding maken met allerlei systemen door automatisch te schakelen tussen LVD SCSI en single-ended (SE) SCSI;

* 24 5,2 GB slots om 31,2 miljoen gedigitaliseerde pagina's te archiveren, voldoende voor een aantal jaar opslag;

* verhoging van de productiviteit door snelle en eenvoudige toegang tot gedigitaliseerde data;

* ondersteuning van WORM (Write Once, Read Many) en herschrijfbare formaten die samen met de 100+ jaar levensduur van HP magnetisch-optische media de garantie bieden dat bedrijfskritische data veilig wordt gearchiveerd.

HP Library Support Tools v2.0
De HP SureStore 125ex jukebox biedt - net als de overige HP SureStore serie 5,2 GB MO-producten - HP Library Support Tools v2.0, een Windows-tool voor diagnose en trouble-shooting. Dit tool levert probleemdiagnose en -oplossing om de samenwerking tussen gebruikers, HP technische supportmedewerkers en resellers mogelijk te maken en de behoefte aan on-site technische ondersteuning te verlagen.
HP Information Storage Group
De HP Information Storage Group (ISG) richt zich op de snel groeiende extended-storage-markt en ontwikkelt, produceert en verkoopt informatieopslag-producten op basis van DVD, CD, tape en magneto-optical technologieën.

Telefoonnummer voor eindgebruikers voor vragen over producten, aanvragen van documentatie en informatie over verkooppunten: 020 - 547 66 66.

Informatie over Hewlett-Packard en het Y2K-programma is te vinden op: www.hp.nl.

Hewlett-Packard is een toonaangevende leverancier van oplossingen en services voor computing en imaging voor zakelijke en thuisgebruikers. De activiteiten van HP zijn gericht op het maximaal benutten van de mogelijkheden van Internet voor zijn gebruikers en de verspreiding van elektronische diensten. De computer-gerelateerde omzet over het jaar 1998 bedroeg wereldwijd 39,5 miljard dollar. HP is bezig met de oprichting van een aparte organisatie voor de productie van test-en-meetapparatuur, halfgeleiders, medische systemen en apparatuur voor chemische analyses. Deze activiteiten genereerden in 1998 een omzet van 7,6 miljard dollar.

Met 123.000 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar in 1998 is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Noot voor redacties