Politiebericht Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 23-09-1999

Donderdag 23 September

WEDSTRIJD FC DEN BOSCH - FC UTRECHT UITVERKOCHT

Voor de KPN Telecompetitiewedstrijd tussen FC Den Bosch en FC Utrecht a.s zondag 26 september 1999 zijn alle kaarten uitverkocht. Om teleurstellingen te voorkomen roept de politie Den Bosch FC Utrecht-supporters zonder combikaart op niet naar 's-Hertogenbosch af te reizen.

Het ECCO-stadion in s-Hertogenbosch heeft helaas slechts een capaciteit van maar vierduizend zitplaatsen.Vierhonderd van deze plaatsen zijn via de combiregeling toegewezen aan FC Utrecht supporters. Het stadion is volledig uitverkocht. Zondag zijn alle kassa's bij het stadion gesloten. Eventuele losse kaartjes zijn alleen geldig in combinatie met een geldige Den Bosch clubkaart. Aanhangers van FC Utrecht zonder combikaart zullen worden teruggestuurd.

Op zondag 26 september 1999 zal door de burgemeester van 's-Hertogenbosch de noodverordening voor de hele gemeente 's-Hertogenbosch in werking worden gesteld. E.e.a. geeft de politie extra mogelijkheden om op te treden.

WONINGINBREKER AANGEHOUDEN ('s-Hertogenbosch)

Woensdagmiddag is op de Derde Donk een 15-jarige jongen uit 's-Hertogenbosch aangehouden. De jongen hield zich daar verdacht op en bij controle door de politie gaf hij een valse naam op. Omdat er een dag eerder in een woning aan de Derde Donk was ingebroken werd de jongen nader aan de tand waarbij hij toegaf deze inbraak te hebben gepleegd. Daarbij nam hij een geldkistje, twee flessen drank en een bos sleutels weg. De sleutels bleek hij bij zijn aanhouding nog in bezit te hebben.

SNELHEIDSCONTROLE ( (Gemeente Heusden)

Woensdagavond tussen 17.30 uur en 20.15 uur is op diverse plaatsen binnen de gemeente Heusden gecontroleerd op de naleving van de maximum snelheid. In totaal werden 107 weggebruikers bekeurd. Er zijn 915 voertuigen gecontroleerd. Drunen Op de Lipsstraat werd slechts 1 overtreding vastgesteld. Op de Duinweg werden 11 automobilist bekeurd omdat hij 85 kilometer per uur reed waar slechts 50 km/u is toegestaan Vlijmen Op de Vendreef zijn binnen een tijdsbestek van 1 uur maar liefst 49 bestuurders bekeurd. De hoogst gemeten snelheid aldaar bedroeg 126 kilometer per uur waar slecht 80 is toegestaan. Deze overtreding kwam op naam te staan van een motorrijder. De politie zal naar aanleiding van dit resultaat vaker snelheidscontroles op de Vendreef gaan uitoefenen. Haarsteeg Op de Mommersteeg waar de maximum snelheid 50 kilometer bedraagt zijn 20 bekeuringen gevallen. De hoogst gemeten snelheid bedroeg daar 81 km/u Heusden Op de Provinciale weg N267 (maximum snelheid 80 km/u) vielen 26 bekeuringen. De meeste overtreders reden tussen de 110 en 120 kilometer per uur.

VAN TAS BEROOFD ('s-Hertogenbosch)

Een 60-jarige vrouw uit Berlicum is gisteren van haar tas met inhoud beroofd. De vrouw liep over de Cavaleriestraat waar zij plots voelde dat een onbekende jongen haar schoudertas van de schouder trok en daarmee hard wegliep. In de tas zaten een portemonnee met geld, enkele pasjes en foto's.

KLUIS GESTOLEN ('s-Hertogenbosch)

Uit een bedrijf aan de Kooikersweg is woensdagavond een kluis met inhoud gestolen. Men is het pand binnengekomen door een rolluik te forceren

POGINGEN TOT SNELKRAKEN ('S-Hertogenbosch)

Afgelopen nacht is getracht in te breken in een winkel aan de Pettelaarseweg. De daders reden met een auto tegen de pui van het winkelpand. Het gelukte hen echter niet een zodanig opening te forceren dat zij naar binnen konden. Daarop is de auto met de inzittenden weer weggereden. Er ontstond evenwel aanzienlijke schade aan twee ruiten, een kozijn en het winkelinterieur. Ook een winkel aan de Rompertpassage moest het ontgelden. Ook daar is getracht met een auto de toegangsdeur van het pand er uit te rijden. Dit lukte niet maar de schade aan het pand is aanzienlijk.

Op de Hadewychstraat in Den Bosch is vanmorgen een zwarte Opel Kadett met schade aangetroffen. De auto bleek woensdagmorgen te zijn gestolen vanaf de Hekellaan. De politie gaat er van uit dat de beide inbraakpogingen met deze auto zijn gepleegd.

DRUGS- EN DAKLOZENOVERLAST ('s-Hertogenbosch)

Afgelopen nacht zijn vier personen bekeurd terzake het veroorzaken van overlast. In een parkeergarage aan het Carolushof zaten een 36-jarige man en een 25-jarige vrouw, beiden uit 's-Hertogenbosch, uitgebreid verdovende middelen te gebruiken. Op een in een brandgang aan de Zuid Willemsvaart achtergelaten bank lag een 36-jarige man te slapen. Op een verhoogd terras van een horecagelegenheid aan de Fonteinstraat had een 36-jarige Italiaan zijn bivak opgeslagen onder een aantal kartonne dozen.

BROMFIETSBESTUURDER AANGEHOUDEN (Drunen)

Een 25-jarige bromfietsbestuurder uit Drunen die vanmorgen zonder helm, zonder geldige verzekering en zonder gele plaat over de Julianastraat in zijn woonplaats reed, belandde uiteindelijk op het politiebureau. De man kreeg een bekeuring voor de vermelde overtredingen. Toen een van de agenten hem vertelde dat de bromfiets rijp was voor de sloop begon de verdachte deze agent te beledigen en dreigde met de woorden "De enige die gesloopt wordt ben jij". Hij is daarop aangehouden en overgebracht naar het politiebureau. Na gehoord te zijn voor alle gepleegde feiten is hij weer in vrijheid gesteld.

BUIT ERUIT (Drunen)

Bij een inbraak in een op de Lipsstraat geparkeerde auto is uit het dashboardkastje een geldbedrag van ongeveer f. 250,00 weggenomen. Van de auto is een ruitje vernield.