Politiebericht Aa en Dommel

Datum nieuwsfeit: 23-09-1999

Donderdag 23 September

JONGEN LICHT GEWOND BIJ AANRIJDING (Boxtel)

Woensdagavond rond 21.45 uur is een 16-jarige jongen uit Boxtel licht gewond geraakt bij een ongeval op het verkeersplein aan de Schijndelseweg in Boxtel. De jongen reed op zijn bromfiets over het verkeersplein toen hij geen voorrang kreeg van een uit de richting Schijndel komende auto. Door de aanrijding kwam de bromfietser te vallen en hield daar een pijnlijke schouder en elleboog aan over. Na het ongeval reed de veroorzaker, vermoedelijk een Mercedes, door.

INBRAAK BEDRIJF (Vught)

Woensdagavond is ingebroken in een bedrijf aan de Laagstraat in Vught. Een steen werd door een ruit gegooid, waardoor men binnen kon komen. In het bedrijf werd hierdoor een machine die achter het raam stond beschadigd. Nog niet bekend is wat er is gestolen.

MAN GEDOOD BIJ ONGEVAL (Boxtel)

In de nacht van woensdag op donderdag is een man bij een spoorwegongeval om het leven gekomen. De man reed in een auto een overweg aan het Essche Heike in Boxtel op in de richting van de Molenwijkseweg, juist op het moment dat daar een trein uit de richting Eindhoven naderde. De auto werd door de personentrein gegrepen. De bestuurder van de auto is ter plaatse overleden. Onbekend is of de man de rode knipperlichten niet heeft gezien en de bellen heeft gehoord. Door de politie wordt een onderzoek ingesteld naar de identiteit van het slachtoffer, mogelijk betreft het een man uit Parijs. Verder onderzoek wordt nog ingesteld. De passagiers van de trein zijn met bussen verder vervoerd. Tot 03.30 uur heeft er nagenoeg geen treinverkeer kunnen plaatsvinden op het traject Boxtel - Den Bosch.

INBRAAK IN AUTO (Sint Oedenrode)

In de nacht van woensdag op donderdag is ingebroken in een auto die geparkeerd stond aan het Mgr. Bekkersplein in Sint Oedenrode. Een portier van de auto werd opengebroken. De hoedenplank met daarin twee speakers, een cd-wisselaar en de autoradio werden gestolen.

In dezelfde nacht is ingebroken in een auto die aan de Merodestraat in Sint Oedenrode geparkeerd stond. Ook hier werd een portier opengebroken. De autoradio-cdspeler werd gestolen.

INBRAAK IN WINKEL (Vught)

In de nacht van woensdag op donderdag is ingebroken in een winkel aan de Michiel de Ruyterweg in Vught. Van de winkel werd een lichtkoepel opengebroken waardoor men binnen kon komen. Een hoeveelheid sterke drank en het wisselgeld uit de kassa's werd gestolen.

INBRAAK IN SPORTKANTINE (Sint Oedenrode)

In de nacht van woensdag op donderdag is ingebroken in een sportkantine aan de Sportlaan in Nijnsel. Een deur werd opengebroken waardoor men binnen kon komen. Een tray blikjes Red Bull werd gestolen.

LAPTOP GESTOLEN UIT AUTO (Sint Michielsgestel)

In de nacht van woensdag op donderdag is ingebroken in een auto die geparkeerd stond aan de Populierstraat in Sint Michielsgestel. Een ruit van de auto werd ingeslagen. Een laptop computer werd uit de auto gestolen.

INBRAAK WONING (Berlicum)

Afgelopen nacht is ingebroken in een woning aan Nederhof in Berlicum. De achterdeur van de woning werd opengebroken. Heel de woning werd doorzocht. Enkele gouden sieraden werden gestolen.

SNELHEIDSCONTROLE (Boxtel)

Donderdagmorgen is snelheidscontrole gehouden op de Eindhovenseweg in Boxtel. Op deze weg waar 50 km/u gereden mag worden, werden 384 voertuigen gecontroleerd. 34 bestuurders zijn bekeurd omdat ze te hard reden. De hoogst gemeten snelheid was 73 km/u.