Star Wars offensief van start

HILL EN KNOWLTON

Star Wars offensief van start

Cola- en Chipsmerk in grootste Nederlandse duocampagne ooit

De Star Wars filmcyclus is een van de grootste filmsuccessen aller tijden. Op 30 september verschijnt de nieuwste Star Wars film, The Phantom Manace in de Nederlandse bioscopen. In Amerika is in de eerste twee weken na de première het bezoekersrecord aller tijden gebroken. Met deze film als thema stappen Pepsi en Smiths voor het eerst samen in de grootste duocampagne uit de Nederlandse geschiedenis. In deze promotie kunnen de consumenten sparen voor aantrekkelijke Star Wars collectors items. Ook geeft Pepsi een aantal speciale Star Wars collector cans uit.

Consumenten zien chips en frisdrank als producten die bij elkaar horen; bij een gezellige filmavond hoort een zak chips en een fles frisdrank. Dit is voor Smiths en Pepsi een reden om samen een offensief te starten en hun producten te koppelen aan het Star Wars succes. Bij producten van Pepsi, Sisi, 7UP, Smiths en Doritos kan de consument in Nederland gedurende de actieperiode (30 september tot en met 30 november a.s.) voor Star Wars punten sparen. Met deze punten zijn via de speelgoedwinkels van Bart Smit onweerstaanbare collectors items te verkrijgen. Men kan sparen, eventueel tegen een kleine bijbetaling, voor een cd-rom met het eerste level van de offciële Star Wars game, een R2D2 alarmklok, een Jar-Jar sticky tong, een spacy lava lamp en een officieel Star Wars handheld computerspel. Pepsi en Smiths hebben beiden veel ervaring met promoties. Pepsi met ondermeer muziekpromoties met de Spice Girls in 1997 en dit jaar met Five en Janet en Smiths met Borsato en Looney Tunes Qubix.

Collector Cans en spaarkaarten

Op acht verschillende flessen Pepsi, 7UP en Sisi zitten tot eind october tijdelijk Star Wars punten die consumenten kunnen inleveren tot 30 november. Gedurende de promotieperiode geeft Pepsi speciale collector cans uit. Op de blikjes van 7UP, Sisi en Pepsi staan afbeeldingen van characters uit de film: Anakin Skywalker, Qui Gon Jinn, Jar-Jar Binks, R2D2, Yoda en Watto. In de zakken chips van Smiths en Doritos zitten 26 verschillende afbeeldingen van deze helden. Deze kan men ook sparen.

Speciale Star Wars Episode I promotiewebsite

Op de website van Pepsi (www.pepsi.nl) is uitgebreide informatie te vinden over de spaaractie (uitleg over de regels en de collectors items) en informatie over Star Wars in het algemeen. Ook is er op de Star Wars website een spaar- en ruilbeurs te vinden. Zowel de speciale Smiths en Pepsi actiepunten maar ook andere Star Wars artikelen kunnen hier worden geruild.
Ook is er een telefoonlijn in het leven geroepen met informatie over de gezamenlijke promotie (0909 70 70 707). Tijdens de actieperiode zenden Pepsi en Smiths ook speciale Star Wars commercials uit.

<---------------------------------------------------------------------

->