Shop en swing bij MTV en Boxman

Datum nieuwsfeit: 23-09-1999

Boxman Persbericht - 23 september 1999

Shop en swing bij MTV en Boxman

Amsterdam, 23 september 1999 - Vanaf nu kunnen muziekliefhebbers in Europa hun favoriete muziek zien, beluisteren, erover geïnformeerd worden en kopen dankzij de verbintenis tussen de muziekgiganten MTV, het toonaangevende speciale muziekkanaal op televisie, en Boxman, de voornaamste online aanbieder voor CD's, video's en DVD's in Europa. Met ingang van oktober is de uitgebreide selectie van meer dan 500.000 titels van Boxman direct toegankelijk via de eigen websites van MTV. Op de Boxman sites zullen onder meer de hitlijsten van MTV te bewonderen zijn.

Rekening houdend met de diverse gewoonten, voorkeuren en wensen van de verschillende markten in Europa worden bezoe-kers van de MTV-websites zo mogelijk automatisch naar een nationale Boxman-site geleid. Op deze site, waar zij in hun eigen taal worden aangesproken, krijgen zij desgewenst informatie over de CD's van nationale en internationale artiesten naar wie hun belangstelling uitgaat.

MTV en Boxman zijn van plan regelmatig consumentencampagnes met elkaar op te zetten, waaronder kortingsacties en wedstrijden. Verder wordt op dit moment gekeken naar de mogelijkheden van een winkel-faciliteit op de Internetsite waar kijkers van MTV hun stem kunnen uitbrengen op de genomineerden voor de MTV Europe Music Awards die in november worden uitgereikt. Op deze manier kunnen fans niet alleen hun stem uitbrengen, maar ook CD's van de genomineerde artiesten aanschaffen.

"Deze samenwerking levert voor onze klanten en MTV-fans veel voordelen op," aldus Boxman's topman Tony Salter. "Dit is nog maar het begin en ons doel is dan ook om samen met MTV nieuwe consumentenacties te ontwikkelen." Marinella Soldi, Senior Vice-President strategische ontwikkeling bij MTV Networks Europa, ziet ook grote voordelen in de alliantie: "Muziek bestaat bij de gratie van interactie met de toehoorders. Deze samenwerking vergroot de interactie en werkt hierdoor in het voordeel van zowel de kijkers als de artiesten."

Voor meer informatie kunt u natuurlijk altijd kontakt opnemen met (info@boxman.nl)