George Bowman sr en jr starten op het CAIO Breda

Datum nieuwsfeit: 24-09-1999
Hoefnet

George Bowman sr en jr starten op het CAIO Breda!

Voor de zeventiende keer organiseert de Stichting Vierspanwedstrijden West-Brabant de spectaculaire internationale vierspanwedstrijden voor paarden en pony's op 24, 25 en 26 september a.s. op landgoed `De Prinsenhoeve" te Breda.

Nederlands grootste internationale mensportevenement trekt deelnemers uit heel de wereld: bij de paarden zal een zeer sterk deelnemersveld aan de start verschijnen. Onder meer Ijsbrand Chardon en de winnaar van C.A.I.O Breda 1998 Tomas Eriksson gaan er samen met vele andere toprijders zoals Vader en Zoon Bowman uit Groot Brittannië weer een spectaculaire wedstrijd van maken. De Bowman's zijn al jaren van plan aan de menwedstrijd in Breda deel te nemen, maar steeds kwam het er niet van. We verwachten dan ook een bijzonder spannende strijd! Ook de Nederlandse topmenners zullen in Breda aan de start verschijnen.

Ook alle grote ponyvierspanrijders geven acte de présence in Breda, zoals Mia Allo & Edwin Flanckers uit België. Nederland is bij de pony's vertegenwoordigd met de toprijders Aart van der Kamp, Pjotr van der Heyden en Ton Hendriks. Het Nederlandse team is dit jaar Europees kampioen geworden. Zij en anderen nemen het onder meer op tegen het sterke team uit Duitsland onder aanvoering van Tobias Bucker.

Deze en vele andere menners zullen deze drie dagen sportief gezien om het scherpst van de snede twisten. Naast de spanning van de wedstrijd heeft de zeventiende editie van de internationale vierspanwedstrijden ook showelementen te bieden zoals een spectaculaire trekpaardenshow en een muziekcorps.