Sequent kiest Datametrics’ ViewPoint voor SAN-oplossing

Datum nieuwsfeit: 24-09-1999
Sequent kiest Datametrics’ ViewPoint voor SAN-oplossing

Voor beheer en analyse alle componenten van switch-fabric fibre channel SAN

Sequent heeft Datametrics’ ViewPoint performance management software geselecteerd als component van haar Storage Area Network (SAN) oplossing. Sequent is tot nu toe de enige aanbieder van dit multi-path, switched-fabric fibre channel SAN dat werd ontwikkeld in samenwerking met EMC, Emulex en Brocade Communications.

Dit SAN biedt zeer snelle verbindingen voor de toegang tot opslagmedia, gecentraliseerd beheer en is schaalbaar zonder dat het functioneren van het systeem hoeft te worden onderbroken. Datametrics’ ViewPoint software stelt organisaties in staat dergelijke complexe IT-omgevingen te bewaken en te beheren en vormt daarom een essentieel onderdeel van Sequent’s SAN-oplossing.

De SAN-oplossing van Sequent werd eerder dit jaar gedemonstreerd tijdens de Gartner Group Storage 99 Conference in Scottsdale, Arizona. De demonstratie- configuratie was opgebouwd als een geografisch gescheiden, geclusterd systeem met acht kilometer aan glasvezelverbindingen. Bezoekers konden door middel van ViewPoint de prestaties van deze complete SAN-demo-omgeving volgen, inclusief de NUMA-Q systemen (CPU, geheugen, I/O), fibre channel host adapters, Brocade switches, EMS opslagmedia en de Oracle databasesoftware.

ViewPoint beschikt voor haar ‘agents’ over een open interface waardoor leveranciers van hard- en software en klanten hun eigen modules kunnen toevoegen geënt op het meten van specifieke prestatie criteria met de rest van ViewPoint’s performance managementfaciliteiten. Omdat ViewPoint kan worden geïntegreerd met elk SNMP-gebaseerd netwerk, kunnen op maat toegesneden meetcriteria bovendien worden gebruikt met de functies voor geautomatiseerd event beheer in Enterprise Managementomgevingen zoals BMC Patrol, Tivoli Enterprise, CA Unicenter TNG of HP OpenView.

Viewpoint
ViewPoint kan worden gebruikt in een gedistribueerde computer omgeving zoals gedemonstreerd op de SAN-presentatie tijdens de GartnerGroup's Storage 99 Conference. Het ging in die situatie om NUMA-Q® systems (CPU, memory, I/O), Brocade switches, EMC opslagsystemen en Oracle database software. ViewPoint biedt gedetailleerde performance management informatie over bedrijfskritische systemen draaiend onder Compaq OpenVMS, Unisys 2200 en A Series, Windows NT en vele UNIX platforms waaronder Sun, HP, IBM, Siemens en Sequent. Datametrics is bekend om haar op Windows gebaseerde performance analyse. ViewPoint is ingericht voor de in opkomst zijnde WBEM en CIM standaarden door reeds Java technologie toe te passen voor de presentatie van kritieke performance analyse informatie over het Internet.

Datametrics
Datametrics Systems levert multi-platform software en diensten om bedrijfskritische systemen, databases en applicaties optimaal te laten presteren. Datametrics is vooraanstaand leverancier op het gebied van ontwikkeling en verkoop van software voor automatische correlatie, prestatie- en capaciteitsbeheer. Datametrics levert haar softwareoplossingen sinds 1980 in meer dan vijfentwintig landen en is beursgenoteerd onder de moedermaatschappij Zitel Corporation (NASDAQ: ZITL). Voor verdere informatie wordt verwezen naar de website: www.datametrics.nl. Noot voor de redactie (

Noot voor redacties