Samenstelling bestuur Forum Democratische Ontwikkeling

Datum nieuwsfeit: 24-09-1999
expostbus51

RVD/DV

MINISTERRAAD: BESTUUR STICHT.FORUM DEMOCRATISCHE ONTWIKKELING.

Ministerie van Binnenlandse Zaken
en Koninkrijksrelaties
Persbericht Ministerraad
24 september 1999

SAMENSTELLING BESTUUR STICHTING FORUM DEMOCRATISCHE ONTWIKKELING

De ministerraad heeft ingestemd met het voorstel van minister Peper van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties om de volgende personen te benoemen tot lid van de Stichting Forum Democratische Ontwikkeling:

&.61550; de heer prof.dr. J.Th.J van den Berg, hoofddirecteur van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten, voorheen hoogleraar parlementaire geschiedenis en lid van de Eerste Kamer; &.61550; de heer drs. H.J.M. ter Braak, griffier van de provincie Utrecht, voorheen gemeentesecretaris van Delft; &.61550; mevrouw C. Habbema, adviseur in de kunstwereld, voorheen actrice en museumdirecteur;
&.61550; de heer dr. J. Hazekamp, directeur van de Stichting Alexander, een landelijke organisatie op het gebied van het jeugd- en jongerenwerk;
&.61550; mevrouw drs. T. van den Klinkenberg, directeur van het Instituut voor Multiculturele Ontwikkeling, voorheen wethouder van Amsterdam;
&.61550; de heer mr. J.D. Loorbach, advocaat, tevens leider van de delegatie van de Nederlandse equipe naar de Olympische spelen; &.61550; mevrouw drs. N. Nooter, directeur van het Nationaal Comité 4 en 5 Mei;
&.61550; de heer O. Ramadan, student, winnaar van de jongeren-discussiewedstrijd in het kader van de recente viering van het 150-jarig bestaan van de Grondwet;
&.61550; mevrouw dr. B.E. van Vucht Thijssen, lid van het College van Bestuur van de Universiteit van Utrecht.

Als voorzitter van het stichtingsbestuur was reeds benoemd de heer prof.dr. A.C. Zijderveld.

Bij de definitieve samenstelling van het bestuur zullen op verzoek van de ministerraad nog twee personen benaderd worden om toe te treden. Daarbij gaat het om iemand die deskundig is op het gebied van de democratische ontwikkelingen in de Europese Unie en een mediadeskundige.

De Stichting Forum Democratische Ontwikkeling is een vervolg op de herdenking van het 150-jarig bestaan van de Grondwet en heeft tot doel de belangstelling en betrokkenheid van de burgers bij het functioneren van de democratische rechtsstaat te vergroten.

RVD, 24.09.99

24 sep 99 16:54