Politiebericht Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 24-09-1999

Vrijdag 24 September

MAISHAKSELAAR BESCHADIGT VERKEERSLICHT ('s-Hertogenbosch)

Vrijdagmorgen is de bestuurder van een maishakselaar tegen een verkeerslicht op de kruising van de Parallelweg / Diezekade in 's-Hertogenbosch aangereden. Het verkeerslicht liep hierbij schade op. De hakselaar is eigendom van een loonbedrijf uit Oss. De bestuurder verklaarde uit te hebben moeten wijken voor een tegemoetkomende auto, waardoor hij tegen het verkeerslicht aanreed. De schade wordt tussen het bedrijf en de gemeente geregeld.

BROMFIETSTER LICHTGEWOND ('s-Hertogenbosch)

Vrijdagmorgen is op de kruising Orthenseweg/Vogelstraat in 's-Hertogenbosch een 17-jarige Bossche bromfietster lichtgewond geraakt bij een aanrijding met een 34-jarige plaatsgenoot op een fiets. De man zou zonder richting aangegeven te hebben linksaf richting de Citadellaan gereden zijn. Het slachtoffer wilde de fietser op dat moment inhalen en kwam door de manoeuvre ten val. Het meisje mocht na behandeling in het ziekenhuis naar huis.

BEDRIJFSINBRAAK ('s-Hertogenbosch)

Van donderdag op vrijdag is ingebroken bij een bedrijf aan de Van Veldekekade in 's-Hertogenbosch. Uit het pand is hoeveelheid gereedschap, drank en een kluis ontvreemd.

DRIE VERDACHTEN AANGEHOUDEN ('s-Hertogenbosch)

Van donderdag op vrijdag zijn op de Markt in 's-Hertogenbosch drie jongeren aangehouden voor baldadigheid, belediging en het beletten van een aanhouding. Een 25-jarige Bosschenaar schopte tegen prullenbakken en liep expres tegen een politieauto aan. Hij is aangehouden. Een 23-jarige Haarlemmer schold op het moment dat de politie met de arrestant weg wilde rijden één van de agenten uit. Hij is aangehouden voor belediging. Een 22-jarige Bosschenaar meende deze laatste aanhouding te moeten belemmeren. Ook hij is aangehouden. Op het bureau is tegen het drietal proces-verbaal opgemaakt.

FL. 500,= BOETE VOOR HARDLEERSE VERDACHTE (s-Hertogenbosch)

Van donderdag op vrijdag is op de Parade in 's-Hertogenbosch een hardleerse 28-jarige inwoner uit Dreumel aangehouden voor belediging. De man riep beledigende taal naar de agenten en werd op zijn gedrag aangesproken. Zijn vrienden boden excuses aan. Op het moment dat de agenten hun weg wilden vervolgen viel de 28-jarige verdachte in herhaling. Hij is aangehouden en met een boete van Fl. 500,= heengezonden.

AUTODIEFSTAL ('s-Hertogenbosch)

Donderdagavond is op de Hekellaan in 's-Hertogenbosch een blauwe Mercedes 190E met het kenteken ZD-90-VB ontvreemd. ALCOHOL IN HET VERKEER (Vlijmen)

Van donderdag op vrijdag is een 31-jarige Vlijmenaar op de Achterstraat in zijn woonplaats betrapt op het rijden in een auto onder invloed van alcohol. De man kreeg een rijverbod en een proces-verbaal.

DRUGSGEBRUIK ('s-Hertogenbosch)

Donderdagavond zijn op de Barbaraplaats in 's-Hertogenbosch een 19- en 21-jarige Bosschenaar bekeurd wegens het gebruiken van drugs in een portiek.

33 BEKEURINGEN BIJ CONTROLE IN CENTRUM ('s-Hertogenbosch)

Donderdagavond hebben de politie en de afdeling stadstoezicht intensief gecontroleerd in het voetgangersgebied in het centrum van 's-Hertogenbosch. Totaal zijn 33 bromfietsers bekeurd voor het rijden zonder helm, ten onrechte voeren van een oranje plaat, het rijden in voetgangersgebied en het rijden door rood licht.

MAN FIETST TEGEN PIRAMIDE ('s-Hertogenbosch)

Donderdagmiddag is een 47-jarige Bosschenaar op de Vughterstraat in 's-Hertogenbosch gewond geraakt toen hij met zijn fiets tegen een omhoog komende piramide reed. Hij is per ambulance met een bloedende hoofdwond naar het Grootziekengasthuis gebracht. Het slachtoffer heeft de piramide volgens zijn zeggen niet of te laat gezien.

KRATTENDIEF BETRAPT ('s-Hertogenbosch)

Donderdagavond is een 22-jarige Bosschenaar op een bedrijfsterrein aan de Ruiterskampweg in 's-Hertogenbosch betrapt op diefstal van een drietal kratten met bierflesjes. De man bleek een gat in de omheining van het terrein te hebben geknipt. Hij is aangehouden en voor nader onderzoek in gesloten.