Minister Netelenbos bezoekt Zuid-Afrika

15 september 1999

Persberichten '99
MINISTER NETELENBOS: BEZOEKT ZUID-AFRIKA

Minister Netelenbos van Verkeer en Waterstaat bezoekt van 26 september tot en met 2 oktober Zuid-Afrika. Het doel van het bezoek is de samenwerking en kennisuitwisseling op vrijwel alle beleidsterreinen van Verkeer en Waterstaat verder te versterken. Minister Netelenbos gaat met haar Zuid-Afrikaanse collega Abdullah M. Omar van Transport overleggen onder meer over samenwerkingsprotocollen op de gebieden verkeersveiligheid, transport in havens en infrastructuurontwikkeling. Het is de bedoeling de contacten op overheidsniveau aan te halen.

Minister Netelenbos wordt vergezeld door een grote delegatie van het bedrijfsleven dat actief is op de terreinen van Verkeer en Waterstaat. Het gaat daarbij om de mogelijkheden vast te stellen voor een duurzame samenwerking op gelijkwaardige basis. Verkeer en Waterstaat ondersteunt het bedrijfsleven bij het verkennen, verwerven en uitbreiden van strategische posities op de Zuid-Afrikaanse markt. Ook het bevorderen van samenwerking tussen Zuid-Afrikaanse en Nederlandse kennisinstellingen op het gebied van Verkeer en Waterstaat staat op het programma.

Hans Scholten 070 - 3516544