Mediakabel wint innovatie-award voor TV Surfer Mr Zap

Datum nieuwsfeit: 27-09-1999

MEDIAKABEL

Mediakabel wint innovatie-award voor de TV Surfer van Mr Zap

Vrijdag is tijdens het Kabelcongres in de RAI in Amsterdam bekendgemaakt dat de innovatie-award dit jaar uitgaat naar Mediakabel voor de Electronische Programmagids (EPG) de TV Surfer.

De jury gaf te kennen dat het moeilijk was een keuze te maken. Er is een verdeling gemaakt tussen de diverse infrastructurele producten en de verschillende diensten en features die met de totale innovatie gepaard gaan.
De jury heeft zich dan ook laten leiden door de wensen van de eindgebruiker en de toepasbaarheid en mogelijkheden van de TV Surfer.

De jury van de Innovatie-award bestond dit jaar uit de personen:

Mr. J.W. Weck directeur generaal DGTP/Ministerie van Verkeer & Waterstaat
Ir. F. Kappetijn DDV
Ir. E.C.C. Van Woerkens TNO-FEL

Harry Vanhoof (manager interactieve televisie van Mediakabel) zegt 'zeer aangenaam verrast' te zijn. 'Veel mensen hebben meegewerkt om te komen tot dit veelzijdige eindproduct. France Telecom en Valkieser zijn belast geweest met de vaststelling van de functionaliteiten van de TV Surfer. Het eindproduct is dan ook fantastisch geworden. Het is een elektronische programmagids dat zeer makkelijk in het gebruik is.' Aldus een van de grondleggers van de TV Surfer.

Lex Nicolaï (Algemeen Directeur van Mediakabel) zegt heel blij te zijn met deze erkenning. 'Het is een enorme opsteker voor alles dat wij inmiddels gedaan hebben en voorstaan te ontwikkelen. De TV Surfer is immers het visitekaartje van onze organisatie dat de mensen te zien krijgen.'

Mr Zap is het complete digitale aanbod van Mediakabel. Nog voor het einde van dit jaar zullen de kabelmaatschappijen aan in totaal 1,6 miljoen huishoudens in Nederland Mr Zap bekendmaken. De elektronische programmagids TV Surfer biedt de mogelijkheid om het programmaoverzicht te bekijken maar tevens op een groot aantal thema's te zoeken of om films te bestellen.

Bij de introductie kan de kijker kiezen uit een pakket van 3 zenders of een pakket van 10 zenders. Naast deze opties biedt Mr Zap TV Speciaal. Vier bijzondere kanalen die kijkers van allochtone herkomst programma's bieden speciaal op hun wensen afgestemd. Tevens worden films op bestelling geleverd binnen de 'near video on demand' service Filmtime, 43 digitale muziek-kanalen van CD-kwaliteit zonder onderbrekingen Music Choice en tenslotte verschillende videogames.

De kabelmaatschappijen die aan de wieg van Mediakabel hebben gestaan, zijn: NV ENECO, Palet Kabelcom b.v. (NV Nutsbedrijf Heerlen is vanaf 1 oktober a.s. onderdeel van Palet Kabelcom b.v.), ZekaTel MultiCommunicatie b.v., UPC Nederland (verzorgingsgebied Gelderland), NV Nutsbedrijven Maastricht, Kabeltex B.V. en De Alkmaarse Kabel. Mediakabel biedt een uitgebreid en uniek dienstenpakket op het gebied van techniek, programmering, klantenservice en marketing aan alle geïnteresseerde kabelmaatschappijen in Nederland. Zo neemt Casema al een deel van de diensten van Mediakabel af.

Noot voor redacties