Politiebericht Drenthe

Datum nieuwsfeit: 27-09-1999

Persberichten

Persberichten maandag 27 september 1999 tot 10.00 uur 10:17 maandag 27 september 1999

Ernest Zinsmeyer 0592 383017 / 0622 662875

MEPPEL
Ongeval met letsel na vechtpartij
Zondagavond omstreeks 18.45 zijn bij een ongeval op de A32 vier mensen gewond geraakt. Twee automobilisten raakten met elkaar slaags op de vluchtstrook, nadat ze daar waren gestopt en uitgestapt. Achteropkomend verkeer reageerde hierop door te remmen. Een van deze bestuurders, een 51-jarige man uit Onna, remde en kwam bijna tot stilstand. Daarachter reed een 70-jarige man uit Meppel, die te laat opmerkte dat zijn voorligger remde. Hij botste met onverminderde snelheid tegen zijn voorligger, botste vervolgens tegen de vangrail en kwam een eind verder tot stilstand. De man uit Onna en zijn bij hem inzittende echtgenote zijn beide afgevoerd naar het ziekenhuis. De man raakte liep onder andere snijwonden op; zijn vrouw is door omstanders uit de auto gehaald. De auto lekte namelijk benzine en de vrouw was buiten bewustzijn. Zij liep hoofdletsel op. De automobilist uit Meppel en zijn vrouw moesten door de brandweer uit de auto worden bevrijd, en zijn ook overgebracht naar het ziekenhuis. De man met hoofd- en heupletsel; zijn vrouw met hoofdletsel. Zij droeg vermoedelijk geen gordel en kwam met haar hoofd tegen de voorruit. Van de feitelijke veroorzakers van dit ongeval, de vechtersbazen op de vluchtstrook, zijn gegevens bekend. Zij zullen op een later tijdstip worden verhoord.

WITTELTE
Zondagavond omstreeks 23.45 uur haalde de politie een automobilist van de Wittelterweg, die zwaar onder invloed van alcohol verkeerde. De man is aangehouden, en overgebracht naar het bureau. Vervolgens weigerde hij alle medewerking; hij weigerde zelfs om zijn naam op te geven. Omdat hij verder geen papieren bij zich had is zijn identiteit nog niet bekend. De man is voor een nader onderzoek ingesloten. Als een en ander bekend is, zal zijn rijbewijs in ieder geval worden ingevorderd.

HOOGEVEEN
Zondagnacht tegen 3.00 uur zijn drie jongens uit Hoogeveen, 16, 17 en 18 jaar oud, betrapt bij de diefstal van twee fietsen op het Stationsplein. Een getuige zag dat ze de fietsen uit de stalling haalden en ermee wegliepen. Na een korte zoekactie kon de politie ze aanhouden.

BUINEN
Woninginbraak
Zondagmiddag is ingebroken in een woning aan de Kanaalstraat. Om binnen te komen werd een ruitje naast de voordeur ingeslagen. De woning is doorzocht, maar de 64-jarige bewoner kon nog niet aangeven wat er werd vermist.

RODEN
Woninginbraak
Zondagavond is ingebroken in een woning aan de Leutingewolderweg. Om binnen te komen werd een uitzetraam aan de achterzijde open te breken. De 40-jarige bewoner merkte bij zijn thuiskomst dat de tv, video en muziekinstallatie was weggenomen.

ASSEN
Verdachte aangehouden na diefstal kratten
Zondagmiddag tegen 16.00 uur is een 20-jarige Assenaar aangehouden, nadat hij was betrapt op de diefstal van kratten bij een bedrijf aan de J.C. van Markenstraat. De eigenaar van het bedrijf betrapte hem, en droeg hem over aan de politie. Een tweede verdachte wist te ontkomen. De aangehouden verdachte is voor een nader onderzoek ingesloten.

ROGAT
Bedrijfsinbraak
Zondagnacht omstreeks 4.30 uur is ingebroken bij een bedrijf aan de Industrieweg. Om binnen te komen is een raam aan de achterzijde ingeslagen. In het pand zijn vijf binnendeuren met grof geweld opengebroken. Het is nog niet bekend of er iets is gestolen, en wat.

KLAZIENAVEEN
Baldadige jeugd aangehouden
Zondagmiddag omstreeks 17.00 uur heeft de politie twee 14-jarige jongens uit Emmer-Compascuum aangehouden. Zij stonden op het viaduct over de N37 nabij de Oude Zwarteweg. Automobilisten hadden gemeld dat de twee stenen vanaf het viaduct op de rijbaan gooiden. Een van de twee had een vuurwerkpistool en een honkbalknuppel bij zich. Deze spullen zijn in beslag genomen.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe