Compaq introduceert ultradunne Aero 1500 Palmtop pc

Datum nieuwsfeit: 27-09-1999

Compaq introduceert ultradunne Aero 1500 Palmtop pc

Gouda, 27 september - Vandaag breidt Compaq de, op Windows CE gebaseerde, mobiele productlijn Aero-palmtop pc verder uit. De 1,27 centimeter dunne en 118 gram wegende Compaq Aero 1500 palmtop pc is het dunste en lichtste Windows CE-apparaat dat momenteel beschikbaar is. Daarnaast wordt ook de Compaq Aero 2160 met 24 MB geheugen en 65K kleurenscherm geïntroduceerd.

Productkenmerken
Ondanks het zeer kleine formaat beschikt de Compaq Aero 1500 over alle functionaliteit voor persoonlijk informatiebeheer (agenda en e-mail), de mogelijkheid om draadloze verbindingen te leggen via GSM-telefoon of infrarood-unit en een accu met een capaciteit van veertien uur. Met de Aero 1500 kan een gebruiker geluidsopnamen maken en afspelen in het gecomprimeerde MP3-formaat en andere audioformaten. Daarnaast beschikt de Aero 1500 over veel uitbreidingsmogelijkheden via Compact Flash-kaarten of een modem. De Aero 1500 beschikt over een monochroom TFT-scherm met zestien grijstinten, terwijl de meeste andere palmtop pc's slechts twee grijstinten bieden.

Boordevol software
De Aero 1500 wordt geleverd met diverse softwarepakketten, zoals Compaq's nieuwe Qmenu, QUtility en File Explorer programma's. Deze nieuwe softwareprogramma's vereenvoudigen regelmatig uitgevoerde handelingen, zoals het omschakelen van taken of het sluiten ervan, het instellen van het volume, het veranderen van de schermverlichting en het beheer van bestanden. De Aero 1500 wordt tevens geleverd met een groot aantal aanvullende applicaties, inclusief Picture Viewer, AudiblePlayer, CoolCalc, VCA Finance, Image Expert en QuickView Plus voor het bekijken van ondermeer e-mail bijlagen en tekstverwerkingsbestanden.

Nieuwe Compaq Aero 2160 Palmtop PC
Compaq heeft tevens de Aero 2160 toegevoegd aan de Aero productlijn. Het nieuwe model palmtop pc beschikt over dezelfde uitgebreide softwarebundels als de Aero 1500. Door 24 MB extra geheugen heeft de Aero 2160 voldoende ruimte voor andere applicaties en gegevensopslag. Dankzij de 65.536 kleuren en het niet-reflecterend TFT-kleurenscherm, biedt de Aero 2160 een overzichtelijk, helder beeld dat ook in direct zonlicht goed leesbaar is.

Beschikbaarheid
De Compaq Aero 1500 en de Compaq Aero 2160 zijn leverbaar vanaf 27 september 1999.

Over Compaq
Compaq Computer Corporation - een Fortune Global 100 company - is wereldwijd leverancier van informatietechnologie. Compaq is het op één na grootste computerbedrijf ter wereld en marktleider op het gebied van de productie en verkoop van personal computers. Compaq ontwikkelt en levert een breed scala aan hardware- en softwareoplossingen inclusief services voor consumenten tot en met high-end enterprise computing omgevingen. Zo biedt het bedrijf fouttolerante bedrijfskritische oplossingen, netwerk- en communicatieproducten, server-systemen, workstations, zakelijke desktop- en notebookproducten en consumenten pc's. Het bedrijf is toonaangevend op het gebied van milieuvriendelijke programma's en bedrijfsvoering. Compaq-producten worden verkocht in meer dan 100 landen via een wereldwijd netwerk van Compaq Business Partners. Het bedrijf is opgericht in 1982. Compaq is gevestigd in Houston, Texas. In Nederland is het hoofdkantoor van Compaq Computer B.V. gevestigd in Gouda.

Meer informatie over Compaq en haar producten, alsmede klantenondersteuning is beschikbaar op www.compaq.nl.

- Einde persbericht -

Noot voor redacties