Morton Powder Coatings creëert wereldomvattende structuur

MORTON POWDER

Morton Powder Coatings Wereldomvattende Managementstructuur

Morton Powder Coatings Creëert Wereldomvattende Managementstructuur

Reading (Pennsylvania, V.S.), 25 september (PRN) - Morton Powder Coatings maakte bekend dat het zijn activiteiten in de Verenigde Staten en in Europa zal combineren in een nieuwe mondiale bedrijfsstructuur met een eengemaakt management en met één strategisch doel voor de hele onderneming. Rohm and Haas, dat recent Morton International overnam, heeft James C. Swanson benoemd tot 'Vice President' en 'Worldwide Business Unit Director' voor Morton Powder Coatings.

Swanson zegt: 'In deze nieuwe organisatie combineren we de grootste producent van poedercoatings in Noord-Amerika met de grootste poederfabriek ter wereld (in Italië). Morton verwerft hiermee een positie als toonaangevend leverancier in deze steeds meer wereldomspannende markt.' Swanson zei verder dat het uitbreiden van het productaanbod in Europa een topprioriteit wordt voor de nieuwe organisatie. 'We zijn van plan om in heel deze regio onze erg succesvol assortiment van veelzijdige en milieuvriendelijke thermohardende en thermoplastische poedercoatings extra in de verf te zetten.'

Morton Powder Coatings integreert de activiteiten van zijn Noord-Amerikaanse bedrijfstak, gevestigd in Reading (in de staat Pennsylvania), met die van Morton-Pulverlac, dat gevestigd is in Romano d'Ezzelino (Italië).

Morton-Pulverlac is de grootste leverancier van poedercoatings in Italië en is vooral bekend om de architecturale poeders, die de goedkeuring van Qualicoat en GSB meekregen.

Mortin is bekend voor de ontwikkeling van nieuwe technologie, deskundigheid op het vlak van de toepassing, en waardegestuurde klantenservice. Morton biedt van alle ondernemingen in de sector het meest uitgebreide assortiment duurzame, kosten-verantwoorde, veelzijdige en milieuvriendelijke thermohardende en thermoplastische poedercoatings.

Thomas P. Frauman, marketingdirecteur, zal de mondiale marketinginspanning coördineren. Gilberto Brocca blijft hoofd van productmanagement in Europa en rapporteert in die functie aan Rino Atti, algemeen directeur van Morton-Pulverlac.

Voor nadere informatie of als u een productbrochure wenst, bel dan naar de Morton Powder Coatings klantenservice op nr. +1-800-367-3619 (Verenigde Staten), +39 0424 511167 (Europa), of via e-mail: (tfrauman@rohmhaas.com).

UNS

Contactpersoon: Thomas P. Frauman, Marketingmanager van Morton Powder Coatings, tel.: +1 610-775-6600; of Gale Schmidt Hodavance van Lieberman-Appalucci, tel.: +1 610-395-7111, voor Morton Powder Coatings

27 sep 99 16:26